رفتن به محتوای اصلی
سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم
۱۷ مهر, ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۷
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم مطرح کرد:

ساخت زیرگذر امام موسی صدر قم در مدت ۳ سال

ساخت زیرگذر امام موسی صدر قم در مدت ۳ سال
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: برای ساخت زیرگذر امام موسی صدر تخمین زمانی ۳۶ ماهه بوده و تا ۲ هزار میلیارد تومان هزینه اجرایی برآورد می‌شود.

به گزارش شهرنیوز، عباس حلوایی‌زاده در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به مطرح شدن لایحه احداث زیرگذر امام موسی صدر اظهار کرد: مبلغ اولیه پیمان هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که با تعدیل تا دو هزار میلیارد تومان هزینه دارد.

وی افزود: محدوده اجرای پروژه از پل شهید رجایی در محور امام موسی صدر به طول هزار و ۴۳۰ متر تا پل حجتیه است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه در این پروژه ۳۶۰ هزار متر مکعب خاکبرداری و ۲۹ هزار متر مربع عرشه سازی صورت خواهد گرفت، اضافه کرد: طول پروژه به علاوه رمپ‌ها هزار و ۷۰۰ متر است.

حلوایی‌زاده با اشاره به نیاز به زمان برای اجرای این پروژه تصریح کرد: این را بپذیریم که پروژه بسیار شاخصی در هسته مرکزی هست و مشکلات خاص خود را دارد.

وی با اشاره به عبور تمام تأسیسات شهری و مشکلات انتقال این تأسیسات در پروژه گفت: با توجه به اینکه عرض مسیری برای انحراف و جا به جایی تأسیسات نداریم، دو متر پایین‌تر از سقف عرشه را اجرا می‌کنیم و تأسیسات بعد از سقف می‌آید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم اضافه کرد: در این پروژه نیاز به ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن میلگرد و ۸۰ هزار مترمکعب بتن داریم که بدون روشنایی و تهویه تا دو هزار میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/MbPcr