رفتن به محتوای اصلی
سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات
۲۲ مهر, ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۸
رییس شورای اسلامی شهر قم:

موکب های مردمی شهادت حضرت معصومه(س) در میدان آستانه مستقر می شوند

موکب های مردمی شهادت حضرت معصومه(س) در میدان آستانه مستقر می شوند
رییس شورای اسلامی شهر قم گفت: امسال موکب های مردمی شهادت حضرت فاطمه معصومه(س) در میدان آستانه مستقر می شوند‌.

به گزارش شهرنیوز روح اله امرالهی در نشست هماهنگی خادمان و موکبداران شهادت کریمه اهلبیت(ع) که از سوی ستاد مردمی خادمان ملیکه ایران که در سالن همایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد با تسلیت در پیش بودن ایام شهادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بیان کرد: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها شخصیت ممتازی است که به واسطه حضور ایشان در قم برکات مادی و معنوی بسیاری نصیب این شهر شده است و در روایات داریم سه درب بهشت از قم باز می شود و قم حرم اهل بیت علیهم السلام معرفی شده است.

رییس شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد: در ایام معصومیه اهالی قم باید برای برپایی و اقامه عزای شهادت بانوی کرامت همت کنند و ارادت خود را به آن حضرت و زائران ایشان نشان دهیم.

وی گفت: موکبداران ایرانی و عراقی در ایام معصومیه درخواست داشتند که در قم موکب برپا کنند و پس از بررسی های صورت گرفته تصمیم بر آن شد که امسال برای نخستین بار مواکب در میدان آستانه مستقر شوند.

وی عنوان کرد: امکان فراهم آوردن خدمات زیرساختی از جمله برق در خیابان انقلاب برای برپایی موکب ها در این خیابان امکان پذیر نبود و به همین دلیل امسال موکبی در خیابان انقلاب مستقر نخواهد شد.

امرالهی گفت: برخی ها نظر داشتند که موکب ها در نقاط مختلف شهر قم و اطراف حرم مطهر مستقر شوند، اما نظر مسوولان این بوده که موکب ها در میدان آستانه تجمیع شوند.

رییس شورای اسلامی شهر قم ابراز کرد: در میدان آستانه، مشکلاتی به لحاظ امکانات زیرساختی وجود دارد که از موکبداران درخواست داریم در این مکان صرفا به امر توزیع غذا بپردازند و مراحل پخت را در جای دیگری انجام دهند.

امرالهی ابراز کرد: امیدواریم با همت موکب های ایرانی و عراقی خدمات خوبی را به عزادارن در ایام شهادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ارائه کنیم‌.

وی عنوان کرد: تلاش می شود در سال های آینده برنامه ریزی بهتری برای فراهم آوردن امکانات لازم جهت فعالیت موکب ها در ایام معصومیه صورت گیرد.


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/MYPei