به گزارش واحد خبر سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم، علی مؤمنحجازی با اشاره به برنامه های انجام شده همزمان با اربعین حسینی اظهار کرد: با توجه به حضور گسترده زائران در شهر، سازمان فاوا با تشکیل تیمهای کشیک، انجام مانیتورینگ لحظهای و ارتقای زیرساختها، توانست خدمات شهری و شبکههای اطلاعرسانی را بهصورت مستمر ارائه کند.
وی افزود: در راستای تسهیل خدمات و جلوگیری از هرگونه اختلال، سامانههایی نظیر «قمیار»، نقشه هوشمند شهر، سامانه مدیریت پارکینگهای شهری (رصد آنلاین)، سامانه «اتوبوس من» و سامانه صدور مجوز ایستگاههای صلواتی بهصورت ویژه و شبانهروزی پشتیبانی شدند.
مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری قم با اشاره به نقش فناوری در خدمترسانی بهتر به زائران خاطرنشان کرد: همچنین اطلاعات مسیرهای پیادهروی اربعین، اطلاعیههای ترافیکی، موقعیت موکبهای دارای مجوز و زمانبندی حرکت ناوگان اتوبوسرانی در سامانهها و بسترهای دیجیتال در دسترس زائران قرار گرفت.
وی ادامه داد: سامانه «رصد آنلاین» ظرفیت پارکینگهای شهری را بهصورت لحظهای اطلاعرسانی کرد و صدور مجوز ایستگاههای صلواتی بهطور کامل الکترونیکی انجام شد.
مومن حجازی گفت: همچنین تیم شبکه و ارتباطات دیجیتال شهرداری قم با انتشار اطلاعات بهروز و محتوای تصویری، اخبار و گزارشهای مربوط به اربعین را از طریق سایت، شبکههای اجتماعی و کانالهای رسمی اطلاعرسانی شهرداری قم به شهروندان و زائران منتشر کرد.
وی تأکید کرد: تیمهای پشتیبانی سامانههای مرکزی شهرداری و شبکههای اطلاعرسانی در حالت آمادهباش کامل بوده و هیچگونه اختلالی در روند خدمترسانی دیجیتال و اطلاعرسانی شهری رخ نداد.
وی در پایان افزود: سازمان فاوا شهرداری قم با تمام ظرفیت خود، خدمترسانی به زائران اربعین حسینی و اطلاعرسانی دقیق و سریع به شهروندان را افتخاری بزرگ دانسته و با استفاده از فناوری، شفافیت و تسهیل دسترسی به اطلاعات را تضمین کرده است.
انتهای پیام/