رفتن به محتوای اصلی
سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات
۲۴ شهریور, ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۹
معاون شهردار قم مطرح کرد:

۱۰۰ هزار متر مکعب خاکبرداری در پروژه بسط شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س)/ عقب‌ماندگی اجرایی پروژه قابل جبران است

۱۰۰ هزار متر مکعب خاکبرداری در پروژه بسط شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س)/ عقب‌ماندگی اجرایی پروژه قابل جبران است
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به استقرار و تجهیز کارگاه حفاری در پروژه بسط شرقی حرم مطهر و انجام ۱۰۰ هزار متر مکعب خاکبرداری گفت: در صورت مدیریت مناسب سرمایه گذار پروژه و شهرداری قم امکان جبران بخش زیادی از تأخیر پیش آمده وجود دارد.

عباس حلوایی زاده در گفت‌وگو با شهرنیوز با اشاره به پروژه عمرانی بسط شرقی حرم مطهر اظهار کرد: قرارداد اولیه این پروژه با مدت زمان ۴۸ ماه از زمان عقد قرارداد پیش بینی شد و سرمایه گذار مطابق زمانبندی قرارداد بایستی در مدت چهار ماه نسبت به بازنگری نقشه‌ها و دریافت پروانه اقدام می‌کرد.

وی افزود: در اولین مرحله از پروژه، تقسیط هزینه‌های میلیاردی بیمه با عدم همکاری سازمان تأمین اجتماعی مواجه و روند دریافت پروانه با تأخیر مواجه شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم تصریح کرد: با وجود دریافت مجوز خاکبرداری، عوارض ملکی ساختمان‌های متبرکات فاطمی، برخی املاک مالکان با نفوذ، جمع‌آوری شبکه آب و برق و گاز توسط سرمایه گذار در این پروژه چالش‌هایی را ایجاد کرد.

حلوایی زاده مساحت زیربنای این پروژه را مورد توجه قرار داد گفت: پروژه بسط شرقی حرم مطهر با زیربنای ۱۲۲ هزار متر مربع مطابق قرارداد و اسناد مناقصه در چهار طبقه منفی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: به دنبال بازنگری نقشه‌ها و طرح موضوع پدافند غیر‎عامل و شرایط ترافیکی، دور برگردان پروژه به فاصله حدود ۱۵۰ متر از طرح اولیه عقب تر قرار گرفت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از ۲۰۰۰ جای پارک خودرو در پارکینگ بسط شرقی خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به این جابه‌جایی امکان قرارگیری واحدهای تجاری در طبقه منفی یک فراهم و تعداد پارکینگ خودرو از ۱۵۰۰ خودرو به ۲۰۰۰ خودرو افزایش پیدا کرده است.

حلوایی زاده از استقرار و تجهیز کارگاه حفاری در بسط شرقی خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر پیمانکار نسبت به حفاری حدود ۱۰۰ هزار مترمکعب از ۵۰۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری پروژه اقدام کرده و کارگاه حفاری از ۱۷ شهریور تجهیز و مستقر شده است.

وی با اشاره به تأخیر پیش آمده در پروژه اضافه کرد: در صورت مدیریت مناسب سرمایه گذار پروژه و شهرداری قم امکان جبران بخش زیادی از تأخیر پیش آمده وجود دارد.


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/DYPeo