رفتن به محتوای اصلی
سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی
مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم مطرح کرد

ابلاغ عناوین تعرفه عوارض شهرداری‌ها تا پایان آذر

مطلب بدون عنوان 6083
مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم گفت: بر اساس قانون پایدار شهرداری‌ها عناوین تعرفه عوارض شهرداری‌ها از طریق وزارت کشور و شورای عالی استان‌ها تا پایان آذر به شوراها و شهرداری‌ها ابلاغ می‌شود.

به گزارش شهرنیوز، محمد وحیدنیا در یکصد و چهلمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر که امروز _دوشنبه بیست و سوم مهر_ در ساختمان شهید زین‌الدین برگزار شد، اظهار کرد: به موجب قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها ماده ۲، عناوین تعرفه عوارض شهرداری‌ها از طریق وزارت کشور و شورای عالی استان‌ها تا پایان آذر ماه به شوراها و شهرداری‌ها ابلاغ می‌شود.

وی افزود: لازم است پیشنهادات از طریق شورای اسلامی شهر به وزارت کشور و شورای عالی استان‌ها ارسال شود تا پس از بررسی شورای عالی استان‌ها و تأیید نهایی وزارت کشور ابلاغ شود.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم تصریح کرد: بعضی عناوین مهم توسط وزارت کشور در سال‌های گذشته ارسال شده و توسط شورای شهر به تصویب رسیده است اما بعضی دیگر از عناوین از سوی وزارت کشور تأیید نشد.

وحیدنیا عنوان کرد: عوارض انتفاع غیرمسکونی املاک در زمان محدود، عوارض تقسیم غیرمجاز اعیان، عوارض تقسیم مجدد عرصه کمتر از ۵۰۰ متر، عوارض درب غیرمجاز و عوارض ارزش افزوده ناشی از تغییر ضوابط از جمله این موارد است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از این عناوین از مواردی است که شهرداری با مودیان دچار چالش‌هایی شده و ضروری است تا وزارت کشور دغدغه حل این مشکلات از منظر اجتماعی داشته باشد.
 


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/MZPD1