رفتن به محتوای اصلی
سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی
۱۶ مهر, ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۴
دبیردومین رویداد ملی ایده پردازی سقاخونه:

رویداد ملی سقاخونه بستری برای ارتقا نگاه به زیارت و ایجاد فرصت های نوآورانه

گذشته‌ای پرافتخار به سوی فردایی روشن
دبیر دومین رویداد ملی ایده پردازی سقاخونه گفت: رویداد ملی سقاخونه با محوریت ایده پردازی به همت شهرداری های شهرهای زیارتی ایران آغاز به کار کرده است.

مرتضی عطایی نژاد در گفتگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به رویداد ملی ایده پردازی سقاخونه اظهار کرد: گام اول در این رویداد ملی با محوریت ایده پردازی و ایجاد حساسیت در جامعه نخبگانی و تبدیل ایده ها به صورت عالمانه در فضای مجازی است.

وی افزود:ارتقا نگاه به مسئله زیارت و ابعاد متفاوت آن، ایجاد حلقه وصل میان ایده‌پردازان و مدیران شهری، شناسایی و جذب ایده‌های نو و مسئله‌محور در حوزه زیارت، پرورش استعداد و ایده‌های نو تا مرحله اجرا، ایجاد انگیزه در قشر جوان به‌ویژه دانشجویان، پذیرش و معرفی ایده‌های متفکرانه، ایجاد بستر مناسب جهت اجرای طرح‌های برتر کسب‌وکار و معرفی به بازار کار و ایجاد فرصت‌های شغلی پر حوزه مرتبط با زیارت از جمله اهداف این رویداد است.

دبیردومین رویداد ملی ایده پردازی سقاخونه با بیان اینکه مخاطب رویداد سقاخانه شهروندان، زائران،مدیران شهری و شرکت‌های نوآور است، خاطرنشان کرد: ایده‌های عمومی، طرح کسب‌وکار در قالب برگزاری استارت‌آپ ویکند و ارائه طرح متمایز شهری باقابلیت اجرا سه قالب مشخص این رویداد است و شهرداری‌های شیراز، مشهد، قم و طبس در فرایند برگزاری این رویداد مشارکت می‌کنند.

وی ابرازکرد: در این رویداد 6 کارگروه تخصصی در حوزه علمی،پژوهشی،ارزیابی، اطلاع رسانی و... تشکیل شده است. عطایی نژاد تصریح کرد:داوران هنوزمشخص نشده و این مسئولیت به عهده کارگروه های تخصصی است و علاقه‌مندان می‌توانند برای جزئیات بیشتر به وب‌سایت سقاخانه مراجعه کنند.


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/MbPZi