رفتن به محتوای اصلی
سازمان مدیریت پسماند
۲۵ مهر, ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۵
استاندار قم:

لزوم توجه دستگاه‌های اجرایی استان قم به مقوله فرهنگ

لزوم توجه دستگاه‌های اجرایی استان قم به مقوله فرهنگ
استاندار قم با اشاره به اینکه اقدامات عمرانی بسیاری در شهر قم انجام شده است، گفت: باید به همین میزان نیز در عرصه فرهنگ اقداماتی در دستورکار قرار گیرد.

به گزارش شهرنیوز، سیدمحمد آقامیری امروز چهارشنبه در آئین افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۳۴۸ پروژه شهرداری قم با اعتبار ۸۰ هزار میلیارد ریال که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: از تمام زحماتی که در شورای اسلامی شهر قم و شهرداری قم انجام می‌شود، تقدیر و تشکر داریم.

وی با اشاره به اینکه اولویت ما در استان در هر زمینه‌ای مسائل فرهنگی است، افزود: تاکنون این موضوع یا اولویت نبوده و یا آن گونه که باید به آن توجه نشده است.

استاندار قم با بیان اینکه این موضوع تکلیفی برای ما اضافه می‌کند، عنوان کرد: بارها مطرح شده است که ورودی‌های شهر قم در شأن این شهر نیست ولی هنوز به آن توجه نشده است.

آقامیری با اشاره به اینکه تمام شهر قم حرم اهل بیت (ع) است، خاطرنشان کرد: ۸ ورودی به شهر قم داریم که در شأن حرم اهل بیت (ع) نیست و از همین امروز باید برنامه‌ای برای این ورودی‌ها در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ کارهای بسیاری داریم، تصریح کرد: باید جوانانی در این شهر تربیت شوند که در شأن حرم حضرت معصومه (س) باشند.

استاندار قم با اشاره به اینکه اقدامات عمرانی بسیاری در شهر قم انجام شده است، یادآور شد: باید به همین میزان نیز در عرصه فرهنگ اقداماتی در دستورکار قرار بگیرد.

آقامیری با بیان اینکه یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری بحث اردوهای راهیان نور است، گفت: تعداد اعزامی‌های استان قم به اردوهای راهیان نور قابل توجه نیست.

وی با اشاره به اینکه مردم در بافت فرسوده منتظر اقداماتی از سوی شهرداری و شورای شهر هستند، بیان کرد: باید هرچه سریع‌تر طرح و برنامه مشخصی برای بافت فرسوده در نظر گرفته شود.

استاندار قم اضافه کرد: در استان قم ۳۳۰ هزار متر مربع کمبود فضای آموزشی و کلاس درس داریم و شهرداری باید در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی خود به این عرصه نیز ورود داشته باشد.

آقامیری با بیان اینکه قم در مسیر ۱۷ استان کشور قرار دارد، گفت: مسافرانی که از اتوبان قم عبور می‌کنند بافت این محدوده را به تمام شهر تعمیم می‌دهند و این در شأن حرم بانوی کرامت نیست.


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/MZPlO