رفتن به محتوای اصلی
۲۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۶
رئیس شورای شهر اصفهان:

پیشرفت و‌ توسعه قم متناسب با نیازهای یک کلانشهر است

پیشرفت و‌ توسعه قم متناسب با نیازهای یک کلانشهر است
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه متاسفانه در مسیر اجرایی، شوراها اختیارات بسیاری ندارند، گفت: این اتفاق به چندین دلیل است که نخستین دلیل آن تاخیر ۲۰ ساله در تشکیل شوراها است.

به گزارش شهرنیوز، محمد نورصالحی در حاشیه هفتادویکمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرهای مرکز استان که به میزبانی شهر مقدس قم درحال برگزاری است، اظهار کرد: قانونی که تخت عنوان قانون شوراها تصویب شد، جزو قوانین محکم قانون اساسی است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در مسیر اجرایی، شوراها اختیارات بسیاری ندارند، مطرح کرد: این اتفاق به چندین دلیل است که نخستین دلیل آن تاخیر ۲۰ ساله در تشکیل شوراها است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: طی این تاخیر ۲۰ ساله دستگاه‌های اجرایی برخی از وظایف شوراها را بر عهده گرفتند و امروز بازپس گیری این وظایف از دستگاه‌ها مشکل شده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت و مجلس نیز باید به اختیارات شوراها جامعیت ببخشند، عنوان کرد: خود شوراها نیز هنوز نتوانستند به بلوغ کافی رسیده و خودشان را ثابت کنند.

نورصالحی ادامه داد: ناپایداری در مدیریت شهری و نداشتن جامعه‌نگری موجب شده است که این ظرفیت و بلوغ در جامعه شورایی نیز تحقق پیدا نکند.

وی دستاوردهای شورای اسلامی شهر قم را مدنظر قرارداد و افزود: مدیریت آینده نگرانه و دیدن شهر با تمام ابعاد موجب شده است که پیشرفت و‌ توسعه شهر متناسب با نیازهای یک کلانشهر دیده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مردم اعضای شورا را خودشان انتخاب می‌کنند و درنتیجه انتظارات حل تمام مشکلات را از شوراها دارند، خاطرنشان کرد: این موضوع به عنوان یک ظرفیت در شوراها باید مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه نزدیک‌ترین طیف حاکمیتی به مردم شوراها هستند، تصریح کرد: مردم فارغ از وظیفه شوراها و محدوده اختیارات آن‌ها، حل اغلب مشکلات را از شورا انتظار دارند.

انتهای پیام/


https://qom.ir/ZmPW5