رفتن به محتوای اصلی
۹ مرداد, ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۶
مدیر منطقه یک شهرداری قم مطرح کرد؛

اصلاح شبکه روشنایی فضای سبز منطقه یک قم با رویکرد صرفه‌جویی در مصرف انرژی

اصلاح شبکه روشنایی فضای سبز منطقه یک قم با رویکرد صرفه‌جویی در مصرف انرژی
مدیر منطقه یک شهرداری قم گفت: در راستای مدیریت مصرف انرژی و بهبود سیمای شبانه و کاهش نقاط بی‌دفاع شهری، روشنایی بوستان‌ها و میادین بخش فضا سبز منطقه بهسازی و اصلاح می‌شود.

به گزارش واحد خبر منطقه یک شهرداری قم، محمدحسین علی‌اکبری اظهار داشت: بیش از 25  برج نوری 7 متری شش‌وجهی در سطح منطقه یک جانمایی و نصب می‌شود و خاموشی فضاها با نصب  600  شعله پایه چراغ در بوستان‌ها، میادین و عرصه‌های فضای سبز شهری رفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت مصرف انرژی از موضوعات مهم زیست‌محیطی است و در صدر مواردی قرار دارد که برنامه‌ریزان شهری در سراسر جهان آن را موردنظر قرار می‌دهند خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها با اعمال سیاست‌ها و استراتژی‌های مناسب در زمینه مدیریت مصرف انرژی در فضاهای شهری می‌توانند در بهینه‌سازی مصرف تأثیرگذار باشند.

مدیر منطقه یک شهرداری قم ادامه داد: علاوه بر بهینه‌سازی شبکه روشنایی در میادین و بوستان‌ها، هدف از این اقدام بهبود وضعیت سیمای شبانه بوستان‌ها، فضای سبز و کاهش نقاط بی‌دفاع شهری است.

وی با تأکید بر اینکه نقش روشنایی در تأمین امنیت و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بوستان‌ها نیز غیرقابل‌انکار است افزود: با بهبود وضعیت روشنایی فضاهای بوستان‌ها و مهندسی روشنایی می‌توان آن‌ها را به فضایی آرام و امن برای تفریح و استراحت خانواده‌ها تبدیل کرد.

علی‌اکبری همچنین با اشاره به اینکه طرح رصد و نیازسنجی مستمر فضای سبز سطح منطقه در حال انجام است گفت: موانع فیزیکی که مانع از پخش نور پایه چراغ‌ها می‌شوند و نگهداشت و بررسی مستمر روشنایی بوستان‌ها، میادین و رفع سریع مشکلات در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: منطقه یک قدیمی‌ترین و خاطره‌انگیزترین بوستان‌ها و میادین و محله‌های مهم قم  را در خود جای داده است که شامل ۲ بوستان فرا منطقه‌ای و 67  بوستان محله‌ای و خیابان‌های انقلاب و شهید دل آذر و 19 دی  که از معدود مراکز بزرگ تجمعی شهروندان جهت برگزاری برنامه‌های ملی مذهبی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/F9PZr