رفتن به محتوای اصلی
۱۱ مرداد, ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۹
با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم رقم خواهد خورد:

ترویج حفاظت از محیط زیست و ارتقاء فرهنگ مدیریت پسماند

 ترویج حفاظت از محیط زیست و ارتقاء فرهنگ مدیریت پسماند
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از امضا تفاهم‌نامه همکاری فی ما بین سازمان مدیریت پسماند و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان جهت ارائه برنامه های آموزشی ـ فرهنگی خبر داد.

به گزارش شهرنیوز، سید عبدالله میرابراهیمی در گفتگویی با تأکید بر لزوم ارتقای فرهنگ شهروندی و اجرای برنامه‌های آموزشی در حوزه مدیریت پسماند، گفت: به منظور توانمندسازی و ارتقا علمی کودکان، نوجوانان و خانواده شهروندان از موضوع بازیافت و نشر و گسترش فرهنگ تفکیک پسماند و حفظ و ترویج محیط زیست، این تفاهم نامه بین سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان منعقد شده است.

وی خاطرنشان کرد: همکاری در اجرای برنامه‌های آموزشی مفاهیم مدیریت پسماند در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی، جشنواره‌ها و مسابقات مختلف در مراکز فعال کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح مناطق هشتگانه شهر از جمله اهداف این تفاهم‌نامه خواهد بود.

میرابراهیمی افزود: آشنایی با اهداف و فرایندهای مدیریت پسماند، آگاه‌سازی مخاطبین از ظرفیت‌ها و برنامه‌های مرتبط در حوزه بازیافت، اصلاح الگوی مصرف و نهادینه شدن مفاهیم آموزشی با تسریع انتقال دانش به محیط زندگی در این فرآیند دنبال می‌شود.

به گفته وی، همکاری و مشارکت در طرح تفکیک و تحویل پسماندهای خشک به خودروهای جمع‌آوری و ایستگاه‌های مشارکت شهروندی در سطح شهر و هچنین تلاش برای ایجاد گروه‌های دانش‌آموزی به عنوان همیار بازیافت در کانون‌های پرورش فکری از دیگر مواردی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متعهد به انجام آن است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم همچنین به تعهدات سازمان اشاره کرد و گفت: تهیه محتوای آموزشی مناسب با گروه‌های هدف در مراکز دهگانه آموزشی کانون، اجرای برنامه‌های آموزشی با موضوع مفاهیم مدیریت پسماند و برگزاری جشن همیاران بازیافت و انتخاب نفرات برتر در جشنواره مشترک و تجلیل و قدردانی از نفرات منتخب از جمله این مسئولیت‌ها است.

انتهای پیام/104


https://qom.ir/mlPr9