رفتن به محتوای اصلی
۱ مهر, ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۳

حضور مدیران شهری در زنگ بازگشایی مدارس قم / تعامل نهاد آموزش و نهاد توسعه در شهر

حضور مدیران شهری در زنگ بازگشایی مدارس قم / تعامل نهاد آموزش و نهاد توسعه در شهر
حضور شهردار قم و مدیران شهری در مدارس همزمان با آغاز سال تحصیلی موجب برجسته سازی اهمیت آموزش و پرورش در شکل‌گیری آینده شهر شده و نشان از ضرورت هم‌افزایی بین نهادهای شهری و آموزشی است.

به گزارش شهرنیوز، با آغاز سال تحصیلی جدید، مدیران و مسئولان شهرداری قم امروز_ یکشنبه یکم مهر_‌ همزمان با نواخته شدن زنگ بازگشایی مدارس، در مدارس سطح شهر حضور یافتند تا ضمن گرامیداشت این مناسبت، بر اهمیت آموزش و پرورش در توسعه پایدار شهری تأکید کنند.

حضور این مدیران در کنار دانش‌‌آموزان و معلمان، نشان از توجه ویژه شهرداری به نقش تعلیم و تربیت در ارتقای فرهنگی و اجتماعی جامعه شهری دارد. این رویداد فرصتی برای تعامل بیشتر میان نهادهای آموزشی و شهری در راستای بهبود زیرساخت‌‌های آموزشی و فرهنگی بود.

همزمان با نخستین روز مهرماه و آغاز سال تحصیلی مدارس، دانشگاه‌ها و...، دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم با حضور در مجتمع آموزشی شهید قدوسی، زنگ آغاز سال تحصیلی را در این دبیرستان استعدادهای درخشان به صدا درآورد.

وی در حاشیه آیین زنگ بازگشایی مدارس اظهار کرد: امروز دانش آموزان ما باید مسیر علم‌آموزی و رشد را با تلاش، کوشش و همت مضاعف طی کنند.

 شهردار قم دانش‌آموزان را آینده‌سازان کشور دانست و بر اهمیت داشتن هدف در رسیدن به موفقیت تأکید کرد و گفت: جوانی، مدرسه، هوش و ذکاوت شما از جمله سرمایه هایی است که در حفظ آن باید کوشش کنید.

وی با اشاره به همزمانی آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس تصریح کرد: هفته دفاع مقدس یادآور حماسه، ایثار و شهادت طلبی است و حضور دانش آموزان و معلمان در این عرصه  بی دلیل نیست و دانش آموزان بسیاری نیز در هشت سال جنگ تحمیلی شهید و یا جانباز شدند.

سقائیان نژاد همچنین با اشاره به آمار بالای دانش آموزان شهید در میان سایر اقشار، اضافه کرد: اگر امروز اقتدار و سربلندی داریم مدیون شهدا هستیم و شهدا قدرت واقعی ما هستند.

ضرورت ایجاد بستر علمی و فرهنگی برای نسل جوان

حجت الاسلام روانبخش ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی با بیان اینکه آموزش و پرورش، پایه‌گذار توسعه و اعتلای هر جامعه‌ای است و بدون شک سرمایه‌گذاری در این حوزه، سرمایه‌گذاری برای آینده روشن ایران اسلامی است، افزود: از دانش آموزان و دانشجویان عزیز انتظار دارم با تلاش و پشتکار، مسیر علم و دانش را با انگیزه و هدفمندی طی کنند و همواره به نقش خود در ساختن آینده‌ای بهتر آگاه باشند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از معلمان خاطرنشان کرد: معلمان و اساتید چراغ راه هدایت نسل‌های آینده هستند.

وی در پایان اضافه کرد: با همت و همکاری مسئولین، معلمان و والدین، لازم است تا بستر مناسبی برای رشد علمی و فرهنگی نسل جوان فراهم شود.

توجه مدیران شهری به نقش تعلیم و تربیت در ارتقای توسعه شهری

به دنبال زنگ بازگشایی مدارس، محمدحسین علی اکبری مدیر منطقه یک شهرداری قم در دبستان جهاد، سید رضا حسینی مدیر منطقه دو شهرداری قم به همراه خانه زاد یزدی معاون و خلیلی مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهری در مدرسه تیزهوشان دکتر اسحاق حسینی، مهرداد روحانی وزیری مدیری منطقه سه شهرداری قم در مدرسه نمونه دولتی دخترانه حضرت معصومه(س)، علیرضا اقبالیان  مدیر منطقه چهار شهری درهنرستان فنی و حرفه ای نمونه دولتی حاج محمد گیوه چی و دبیرستان استعداد های درخشان شهید قدوسی، محمد رمضانی مدیر منطقه هفت شهری در مدرسه خاتم الانبیا حضور یافته و زنگ آغاز سال تحصیلی جدید به صدا درآمد.

دانش آموزان،همیاران شهرداری قم

مهرداد روحانی وزیری در حاشیه آیین زنگ بازگشایی مدارس در مدرسه نمونه دولتی دخترانه حضرت معصومه(س) با اشاره به 372 وظیفه شهرداری قم اظهار کرد: شهرداری قم از بدو تولد به شهروندان و تمامی مردمی که به شهرداری و دریافت خدمات از شهرداری نیازمند هستند، خدمات رسانی میکند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان همیاران شهرداری هستند افزود: یکی از وظایف دانش آموزان در کنار تعلیم و تربیت، مشارکت و همیاری در ساختن شهری آباد، ایمن و با نشاط است.

اقدامات شهرداری در ایمن سازی معابر اطراف مدارس

رضا خانه زاد یزدی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اقدامات ایمن سازی در منطقه دو اظهار کرد: با آغاز سال تحصیلی جدید، طرح‌های ایمن‌سازی تردد دانش آموزان همچون مسدودسازی پیاده‌روهای منتهی به مدارس جهت جلوگیری از ورود موتور سیکلت و اجرای خط‌کشی عابر پیاده در سطح منطقه دو انجام شده است.

وی با حضور در مدرسه نمونه دولتی دخترانه دکتر اسحاق حسینی خطاب به دانش آموزان توصیه کرد تا در هنگام خروج از مدرسه عجله نکنند و از محل های مجاز تردد کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از دانش آموزان خواست تا هنگام تردد از خیابان ها، به تقاطع های چراغ دار و خطوط خط کشی توجه کرده و با ایمنی از معابر عبور کنند.

 ارائه خدمات رایگان حمل و نقلی به دانش آموزان

علی نیک مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با حضور در ایستگاه های اتوبوس سطح شهر، ضمن تقدیر از دانش آموزان برای استفاده از حمل و نقل عمومی اظهار کرد: بر حسب تاکیدات شهردار قم خدمات ناوگان سازمان اتوبوسرانی در هفته اول مهر برای کلیه دانش آموزان رایگان است و دانش آموزان در هفته اول مهرماه مهمان شهرداری قم هستند.

وی افزود: کلیه خطوط ناوگان سازمان اتوبوسرانی قم با سر فاصله ۱۵ دقیقه و در تعطیلات نهایتا ۲۰ دقیقه در حال خدمت می باشند و شهروندان میتوانند با استفاده از سامانه اتوبوس من و یا اطلاع از 5 روش اعلام شده به موقعیت مکانی اتوبوس ها در ایستگاه های سطح شهر و همچنین اطلاع از حرکت اتوبوس ها دسترسی داشته باشند.

در پایان آیین زنگ بازگشایی مدارس، حضور شهردار قم و مدیران شهری در این مراسم نشان‌دهنده تعهد شهرداری به توسعه و حمایت از زیرساخت‌های آموزشی و فرهنگی شهر بوده و نه تنها اهمیت آموزش و پرورش در شکل‌گیری آینده شهر را برجسته ساخته، بلکه بر ضرورت هم‌افزایی بین نهادهای شهری و آموزشی تأکید داشته است.

شهرداری قم با اقداماتی نظیر بهبود امکانات شهری اطراف مدارس، تأمین ایمنی عبور و مرور دانش‌آموزان و ایجاد فضاهای فرهنگی و ورزشی در مناطق مختلف، تلاش کرده تا شرایط مطلوبی را برای آغاز سال تحصیلی فراهم آورد.

 امید است این همکاری مستمر، زمینه‌ساز پیشرفت‌های بیشتر در حوزه آموزش و تربیت نسل آینده شهر قم باشد.


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/DkPyD