رفتن به محتوای اصلی
۲۸ شهریور, ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۳
مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری قم مطرح کرد

رشد ۱۶۶ درصدی سامانه‌های کنترل ترافیک در شهر قم

مطلب بدون عنوان 5748
مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری قم با اشاره به اهمیت سامانه‌های کنترل ترافیک در کاهش تصادفات گفت: تا پایان سال شاهد رشد ۱۶۶ درصدی سامانه‌های ثبت تخلفات رانندگی در شهر قم خواهیم بود.

به گزارش شهرنیوز، سید وحید محسنی در جلسه شورای مدیران شهرداری قم که در سالن رضوان برگزار شد با اشاره به تدوین برنامه سه ساله برای مرکز کنترل ترافیک شهرداری قم اظهار کرد: به این دلیل که این مرکز با فناوری روز سر و کار دارد، نمی‌توان برای بیش از سه سال برنامه‌ریزی دقیق داشت.

وی افزود: در حوزه هوشمندسازی ترافیک پنج شاخص اصلی برای بررسی جایگاه کلانشهرهای کشور تدوین شد که در نهایت سه کلان‌شهر به عنوان الگوی شهر قم انتخاب شدند.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۶ سامانه ثبت سرعت در شهر قم فعال است گفت: همچنین یک سامانه ثبت تخلفات ساکن، ۱۰ سامانه پلاک خوان و ۵ سامانه عبور از چراغ قرمز داریم.

محسنی اضافه کرد: این در حالی است که تا پایان سال ۱۴۰۱ تنها ۱۳ سامانه در شهر قم فعال بوده و از این منظر افزایش و رشد قابل توجهی رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه قراردادهای تأمین و نصب تجهیزات سامانه‌های هوشمند به مرحله اجرا رسیده است گفت: تا پایان سال ۶۱ سامانه ثبت سرعت خواهیم داشت و از این منظر شاهد رشد ۱۳۵ درصدی خواهیم بود.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری قم اظهار داشت: همچنین ۲۴ سامانه پلاک خوان در سطح شهر نصب خواهد شد و همین تعداد سامانه ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز خواهیم داشت. در کنار اینها دو دستگاه موتورسیکلت ثبت تخلفات ساکن به ناوگان افزوده خواهد شد.

محسنی خاطرنشان کرد: مجموعه این اتفاقات سامانه‌های کنترل ترافیک شهر قم را به ۱۱۲ سامانه می‌رساند که در این حوزه هم شاهد رشد ۱۶۶ درصدی خواهیم بود.


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/DMPCr