رفتن به محتوای اصلی
۲ مهر, ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۸
شهردار قم:

شهدا، چراغ هدایت امت هستند

مطلب بدون عنوان 5819
شهردار قم با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس با تاسی از راه اباعبدالله‌الحسین (ع) روی داد، گفت: شهدا چراغ هدایت برای تمام امت هستند.

به گزارش شهرنیوز، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد امروز _ دوشنبه دوم مهر_ در حاشیه آئین گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجدید پیمان با شهدا در گلزار شهدای بهشت معصومه قم اظهار کرد: انسان از بدو تولد میان پای نهادن در مسیر هدایت و ضلالت مخیر است.


 وی با بیان اینکه خداوند نور هستی است اما مشکات اصلی این نور نبی‌اکرم (ص) است، افزود: ایام میلاد پیامبر مهربانی است، ایشان مشکات نور خداوند و ائمه اطهار مصباح این نور هستند تا مردم و امت با هدایت این مشکات و مصباح راه را پیدا کنند.
 شهردار قم با بیان اینکه هرکسی به سمت این نور در بیاید، هدایت می‌شود، گفت: هرکسی که تحت ولایت الله باشد، این نور شاملش می‌شود، کسی که دنبال ظلمت است، نیز از این عرصه خارج است.
 سقائیان‌نژاد اظهار داشت: اباعبدالله‌الحسین (ع) آن نور هدایتی است که برای مردم از طریق خداوند فراهم شده است، این شامل همه ائمه می‌شود.
 وی تصریح کرد: این پرچم راه، هدایتی برای همه بشریت است که تبلورش در جنگ هشت ساله دیده شد، دفاع مقدس با تأثیر گرفتن از امام حسین (ع) و راه ایشان روی داد و موجب موفقیت ایران در این هشت سال شد.
 شهردار ادامه داد: از این رو هرکسی بر این کشتی نجات سوار شود، هدایت و نجات پیدا می‌کند و این سیر شهدا تا بعد از ۴۵ سال از عمر انقلاب در این مسیر بودند و هستند.
 سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه نباید گذاشت مسیر ملت ایران در جنگ تحمیلی فراموش شود، اضافه کرد: اگر سالگرد دفاع مقدس هرساله برگزار می‌شود، به این دلیل است که اینها نشانه‌های این تأثیرپذیری است و همه اینها برای جامعه پیام دارد.
 وی با بیان اینکه شهدای دفاع مقدس از هستی، کشور، ناموس و همه داشته‌های مردم ایران دفاع کردند تا امروز این آرامش وجود داشته باشد، اظهار داشت: باید بابت این ارزش بزرگ و این شهدای عالی قدر شکرگزاری کنیم. شهدا زنده‌اند و به کسانی که پیرو راهشان هستند، نیز بشارت می‌دهند.
 شهردار قم اذعان داشت: یادآوری دفاع مقدس یادآوری آن رشادت‌ها و منزلت شهیدان و روشن نگه داشتن چراغ هدایت است.
 سقائیان‌نژاد تاکید کرد: این چراغ هدایت باید روشن بماند تا مردم و مسئولان در پرتو آن سیر کنند و هدایت شوند تا به نقطه‌ای که برایشان ترسیم شده برسند.
 به گفته وی بعد از نهضت امام حسین (ع) بنی‌امیه حاکم شد و تا ۹۰ سال آن ظلمت باقی ماند، در زمان بنی‌عباس نیز ۶۰۰ سال این ظلمت بر مسلمانان حاکم شد، درحالی‌که اگر مسلمانان مسیر نور را تشخیص داده و شهدای کربلا را تنها نمی‌گذاشتند، این مسیر طولانی ظلمت رخ نمی‌داد.

 


https://qom.ir/DAP5B