رفتن به محتوای اصلی
۲۹ مرداد, ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۱
قطره‌ای از اقیانوس عشق به حسین(ع)

شهرداری‌های کشور پای کار سیل خروشان خدمت به زائران اربعین

مطلب بدون عنوان 5447
شهرداری‌های کلان‌شهرهای ایران در میعادگاه اربعین حسینی و همراه با سیل خروشان امت برای خدمتگزاری و برپایی هرچه باشکوه‌تر این حرکت عظیم پای کار هستند.

به گزارش شهرنیوز، پا جای پای قدم‌های جابر، دل پر از گلایه روزگار نامساعد، سر پر از سودای انتقام خون شهدا از صدر تا حاضر و لب مشغول سرود وحدت و حق طلبی؛ مسیر نجف به کربلا این روزها میعادگاه دلدادگان حسین (ع) و تمام کسانی است که مرگ با افتخار را بر زندگی زیر پرچم ذلت ترجیح می‌دهند.

سیل خروشان لشکر عزاداران اربعین حسینی چه در مرزها و چه در مسیر نجف به کربلا، شب و روز در مسیرند؛ زن، مرد، کودک و کهن‌سال همه در این مسیر شانه‌به‌شانه‌اند؛ اینجا کم‌توانی و حتی معلولیت جسمانی هم عشاق را از پای گذاشتن در مسیر ناامید نکرده است و هیچ‌کس در قبال خدمتی که به زائران ارائه می‌دهد، انتظار جبران ندارد. آری، جبران زحمات در این مسیر خشنودی رسول خدا از مشارکت در برگزاری بزرگترین اجتماع مذهبی جهان است.

نجف تا کربلا این روزها مسیر امید است، مسیری که در آن می‌توان دل‌های خسته و غم‌زده را سپیده دمی که در آن مستضعفان عالمان بر لشکر کفر و ظلم و استعلا پیروز می‌شوند با چشم دل دید، اینجا «کلمه» مرهم پاهای تاول‌زده و چهره‌های آفتاب سوخته است، کلماتی همچون «لبیک یا حسین» «لبیک یا عباس» و «لبیک یا مهدی»....

عظمت سیل خروشان راهپیمایی اربعین حسینی بر کسی پوشیده نیست، این سیل خروشان بر اساس عشق به اهل بیت پیامبر (ص) و اعتقاد بر مسیر حق طلبی و آزادگی در تمام طول تاریخ شکل گرفته و متولی اصلی این حرکت عظیم مردمی هستند که حاضرند به قیمت تمام دارایی و زندگی‌شان برای خدمت به زائران اربعین در ادامه این مسیر تاریخی جان‌فشانی کنند.

با این همه عظمت حرکت و نیازهای گسترده خدماتی، حمل‌ونقلی، بهداشتی و اسکان موجب شده است تا شهرداری‌های کلان‌شهرهای ایران با محوریت ستاد اربعین وزارت کشور به میدان بیایند تا همچون بسیاری از میادین دیگر این حرکت عظیم با سربلندی تشیع و عاشقان سیدالشهدا (ع) رقم بخورد.

شهرداری‌های کشور پای کار سیل خروشان خدمت به زائران

تهران پیشتاز یاوران اربعین حسینی

شهرداری تهران در این زمینه پیشتاز دیگر شهرداری‌ها و در صف مقدم در حوزه‌های مختلف حمل‌ونقلی گرفته تا مسائل درمانی برای زائران اربعین حسینی ایفای نقش می‌کند.

اعزام تجهیزات و ماشین‌آلات خدمات شهری به شهرهای نجف، کربلا، کوفه، کاظمین و سامرا و تعداد ۳۶ دستگاه خودروی مکانیزه خدمات شهری شامل خودروهای کمپرسی زباله‌کش، مخزن‌شوی و جدول‌شوی، بابکت و سایر ادوات خدمات شهری به همراه راننده و ۱۲ کمک راننده و تعدادی نیروی انسانی در حوزه خدمات شهری برای خدمت‌رسانی از جمله این اقدامات است

سال جاری تعداد ۳۵۰ نفر از آتش‌نشانان به همراه نیروهای خدمات شهری به ۱۴ نقطه شامل پایانه‌های مرزی تمرچین، خسروی، مهران، پل زائر مهران، چذابه و شلمچه، شش نقطه در شهرهای کشور عراق و دو موکب در مسیر شهرهای نجف اشرف و کربلای معلی اعزام می‌شوند و به زوار اربعین حضرت امام حسین (ع) خدمت‌رسانی می‌کنند.

آتش‌نشانان تهرانی به همراه ۷۰ دستگاه انواع خودروهای سبک و سنگین و تجهیزات کامل به نقاط مشخص شده اعزام می‌شوند و ضمن اعلام آماده‌باش برای امدادرسانی به زائران، با دستگاه‌های مه‌پاش اقدام به خنک کردن مسیر زائران عتبات عالیات می‌کنند.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده سال جاری ۱۲ مرکز بهداشتی درمانی شهرداری تهران به زائران اعزامی اربعین خدمات ارائه می‌دهند.

طبق برنامه دو مرکز در کربلا، نجف، عمود ۷۰۷، سامرا، کاظمین، کوفه و زرباطیه در داخل عراق و چهار مرکز در مناطق مهران، چذابه، خسروی و شلمچه در صورت نیاز به شهروندان خدمات درمانی ارائه می‌دهند.

اتوبوسرانی تهران بزرگ نیز خدمات خود را از مرز مهران تا عمود ۶۶۲ در مسیر نجف به کربلا ارائه می‌دهد. در مجموع ۳۰۰ دستگاه اتوبوس از شهر تهران به کشور عراق برای خدمت‌رسانی اعزام شده‌اند.

شهرداری‌های کشور پای کار سیل خروشان خدمت به زائران

تبریزی‌ها در میدان خدمت به زائران اربعین

در شهرداری تبریز ستاد اربعین مدتی است که تشکیل شده و نیروهای این شهرداری در عرصه‌های مختلف از جمله برپایی موکب و اعزام پاکبان در این زمینه فعالیت می‌کنند.

خدمات‌دهی موکب جنت‌الحسین (ع) در حوزه‌های تنظیف، توزیع نذر، درمانی و برگزاری مراسم فرهنگی از روز جمعه بیست‌وششم مرداد در محل این موکب (در مقابل آتش‌نشانی کربلا و عمود شماره ۱۳۹۴) آغاز شده است و ۵۰ پاکبان داوطلب نیز از تبریز به کربلا اعزام شده‌اند.

کاروان خدمات دهی به زائران اربعین حسینی با ۵۵ دستگاه اتوبوس، سه دستگاه خودروی پشتیبانی شامل خودروهای گشت انتظامی، ون و یک دستگاه اتوبوس امداد، به همراهی ۵۵۰ زائر اربعین حسینی عازم مرز مهران شدند.

خریداری و ارسال دو دستگاه یخ‌ساز برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی برای تولید ۵۰۰ قالب یخ در هر شبانه‌روز از دیگر اقدامات شهرداری تبریز است.

شهرداری‌های کشور پای کار سیل خروشان خدمت به زائران

خدمت‌رسانی ۱۰۰۰ نفر از کارکنان شهرداری مشهد

محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهد نیز با اشاره به نقش آفرینی این نهاد در حرکت عظیم اربعین حسینی می‌گوید: سال جاری نیز هزار نفر از کارکنان شهرداری مشهد در پیاده‌روی اربعین حضور دارند که این افتخار بزرگی برای مدیریت شهری است.

به گفته مسئولان شهرداری مشهد، ۱۷ دستگاه خودروی سنگین و نیمه‌سنگین از این ارگان برای خدمت‌رسانی به زائران اعزام شده است.

محل فعالیت شهرداری مشهد در حوزه خدمات شهری در محدوده و معابر حرم مطهر امام علی (ع) در نجف اشرف به طول ۱۵ کیلومتر با مساحت ۷۵۰ هزار متر مربع است، همچنین ۴۰ تاکسی ون برای خدمت‌رسانی از مشهد مقدس به مراسم اربعین حسینی اعزام شده است.

شهرداری‌های کشور پای کار سیل خروشان خدمت به زائران

افزایش ۵۰ درصدی خدمت‌رسانی اصفهانی‌ها به زائران

شهرداری اصفهان در عرصه خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی با شهرداری‌ها دیگر شهرهای استان اصفهان همچون کاشان، آران و بیدگل، خمینی‌شهر، فولادشهر همکاری نزدیک داشته و با محوریت استانداری اصفهان، در مرز چزابه و کربلای معلی خدمات بسیار ارزشمندی ارائه می‌دهد.

اعزام ۵۰۰ پاکبان با افزایش ۵۰ درصدی خدمات در حوزه تجهیزات، نیروی انسانی و ماشین آلات اقدام ارزشمندی است که با محوریت شهرداری اصفهان در اربعین سال جاری رقم خورده است.

در مرز چزابه، احداث زائرسرا به مساحت ۷۰۰ متر مربع، احداث سرویس‌های بهداشتی، استقرار شش هزار متر مه‌پاش در مسیر و احداث شش هزار متر مربع کریدور خنک‌کننده از جمله اقدامات شهرداری اصفهان است.

در شهر کربلای معلی نیز سال جاری ۲۲۰ مورد موکب توسط شهرداری‌های استان اصفهان ایجاد خواهد شد و ۲۰ دستگاه خودروی جمع‌آوری زباله در این مسیر خدمت می‌کنند. استقرار ۷۰۰ مخزن زباله کوچک و بزرگ، خدمت‌رسانی در مسیرهای متفاوت به مساحت ۱۸ کیلومتر و افزایش نظافت با فرهنگ‌سازی به سه زبان از جمله اتفاقات رخ داده است. سال جاری مواکب استان اصفهان نسبت به سال گذشته افزایش ۱۲ درصدی داشته و سطح خدمت‌رسانی نیز پیشرفت چشمگیری دارد.

شهرداری‌های کشور پای کار سیل خروشان خدمت به زائران

اعزام ۶۰ اتوبوس از قم به مرزها

شهرداری قم هم با اعزام اتوبوس و ون به مرز مهران و اقدامات خدماتی در مسیر نجف به کربلا تلاش می‌کند تا سهم خود را در این حرکت عظیم حسینی ایفا کند.

سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار قم در این زمینه با اشاره به اینکه اقدامات اربعین در قم سه رکن دارد می‌گوید: نخستین و مهم‌ترین مسئله میزبانی زائران در داخل شهر قم است، چراکه برای تعداد زیادی زائر همچون زائران پاکستانی، یکی از ایستگاه‌های اصلی شهر قم است که این موضوع مسئولیت ما را سنگین می‌کند.

وی اضافه می‌کند: در مرز خروجی نیز برای حمل‌ونقل زائران کمک‌های از سمت شهرداری قم در نظر گرفته شد که در این جهت ۶۰ دستگاه اتوبوس و ۱۰ دستگاه ون برای این کار به مرز اعزام می‌شوند و همه در مسیر خدمت به زائران اباعبدالله (ع) آماده فعالیت هستند.

شهردار قم ضمن بیان اینکه در سال جاری قرارگاهی بین نجف و کربلا نیز قرار داده شد، می‌گوید: سال جاری در تمام عمودهای مسیر پیاده‌روی یک سطل زباله با پلاستیک ویژه قرار داده می‌شود تا بتوان نظافت کلی بین نجف به کربلا را تأمین کرد و با همت یکی از خیران و بازوی اجرایی شهرداری این کار انجام می‌گیرد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه شهر قم معین کرمانشاه برای ایام اربعین است، می‌افزاید: کمک به موکب‌هایی که از قم به سمت این پیاده‌روی می‌روند و مستقر می‌شوند از دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط شهرداری قم درباره پیاده‌روی اربعین است.

شهرداری‌های کشور پای کار سیل خروشان خدمت به زائران

دروازه کربلا آماده پذیرایی از زائران حسینی

استان کرمانشاه هم به‌عنوان دروازه کربلای معلی هر سال نقش پررنگی در تکریم و خدمت‌رسانی به زائران حسینی ایفا می‌کند. شهرداری کرمانشاه هم به همین دلیل در حیطه‌های مختلف خدماتی، حمل‌ونقلی و فرهنگی تلاش می‌کند تا نقش پررنگی در این حرکت عظیم ایفا کند.

در همین راستا مسئول عملیات قرارگاه حمل‌ونقل اربعین در مرز خسروی از اختصاص ۱۷۰ دستگاه اتوبوس برای ایام اربعین حسینی از شهرستان قصرشیرین تا مرز خسروی خبر داد.

رضا دوستی اظهار می‌کند: ۱۱۰ دستگاه از حمل‌ونقل سازمان حمل‌ونقل عمومی شهرداری کرمانشاه و ۶۰ دستگاه از شهرهای کرج و همدان به‌عنوان پشتیبان در نظر گرفته شده که در مجموع ۱۷۰ دستگاه اتوبوس در دو شیفت کاری در مرز خسروی مستقر خواهند شد.

وی می‌افزاید: هفت دستگاه ماشین بازرسی به همراه ۴۰ بازرس برای نظارت بر رانندگان اتوبوس در مرز مستقر خواهند بود.

شهردار کرمانشاه هم از اعزام ۳۰۰ پاکبان برای خدمات‌رسانی در ایام اربعین به مرز خسروی خبر می‌دهد.

نادر نوروزی می‌گوید: شهرداری کرمانشاه علاوه‌بر اینکه نظافت مرز خسروی را برعهده دارد، ۱۷۰ دستگاه اتوبوس و ۴۰ دستگاه ون هم حمل‌ونقل و جابه‌جایی زائران را بر عهده دارند.

شهردار کرمانشاه با اشاره به اقدامات فرهنگی و اجرایی در مرز خسروی می‌افزاید: سازمان فرهنگی هنری شهرداری کرمانشاه به‌همراه شهرداری معین و یکی از مناطق شهرداری‌های تهران در مرز مستقر است و ارائه محصولات فرهنگی و راهنمایی زائران را انجام خواهند داد.

شهرداری‌های کشور پای کار سیل خروشان خدمت به زائران

اعزام کاروان ماشین‌آلات مدیریت پسماند از همدان

شهردار همدان هم درباره اقدامات این شهر برای مشارکت در خدمت‌رسانی به زائران اربعین می‌گوید: ماشین‌آلات سازمان مدیریت پسماند شهرداری برای خدمت به زائران اربعین به کربلا اعزام شدند.

سیدمسعود حسینی می‌افزاید: ۱۴ دستگاه انواع ماشین‌آلات خدمات شهری شامل ۱۰ دستگاه پرس حمل زباله، سه دستگاه کمپرسی و یک دستگاه مینی لودر به‌همراه ۲۰ نفر از از کارکنان این سازمان برای ارائه خدمات به زائران اباعبدالله الحسین (ع) و پاک‌سازی شهر کربلا در مراسم اربعین حسینی عازم کربلا شدند.

سال جاری شهرداری همدان مطابق سنوات گذشته با مصوبه شورای اسلامی شهر همدان اقدام به اعزام ماشین‌آلات و نیروهای داوطلب برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در کربلا کرده است.

اختصاص ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به مریوان

از سنندج خبر می‌رسد سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سنندج برای مرز مریوان ۴۰ دستگاه اتوبوس و ۶۰ دستگاه مینی‌بوس اختصاص داده است. در این مرز ۱۸ کیلومتری شهرداری سنندج تلاش می‌کند تا با تأمین ناوگان مورد نیاز حمل‌ونقل عمومی، اقدامات لازم برای خدمت‌رسانی هر چه بهتر را انجام دهد. خدمت‌رسانی در این مرز جلوه‌ای از وحدت شیعه سنی زیر پرچم محبت خاندان رسول‌الله است.

شهرداری‌های کشور پای کار سیل خروشان خدمت به زائران

اعزام ۶۰۰ نفری کاروان خدمت شهرداری شیراز به مرز شلمچه

شهرداری شیراز هم با اعزام یک کاروان ۶۰۰ نفره از نیروهای خدوم این شهرداری به مرز شلمچه سهم خود را در حرکت عظیم عاشقان حسین (ع) ایفا می‌کند.

روح‌الله خوشبخت، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز در این زمینه می‌گوید: بر اساس آخرین توافق و تقسیماتی که در مرز شلمچه صورت گرفت، شهرداری شیراز در اربعین سال جاری علاوه‌بر موضوع اسکان زائران در سه حوزه مهم دیگر مشغول خدمت‌رسانی است و در این باره کاروان شهرداری شیراز که شامل ۶۰۰ نفر است، اعزام شد.

رئیس ستاد اربعین شهرداری شیراز تصریح می‌کند: پس از چند سال چشم انتظاری عملیات احداث موکب احمدبن‌موسی (ع) در مرز شلمچه پیشرفت مناسب داشته است و با زمینی که در اختیار داشتیم، عملیات ساخت شش سوله انجام شد و در سال جاری دو سوله هزار متری که ویژه پذیرایی از زوار است، آماده میزبانی است.

خوشبخت می‌افزاید: در حوزه پسماند سفیران پاکیزگی شهر شیراز ۲۲۳ نفر به همراه تجهیزات کامل به مراسم اربعین اعزام خواهند شد.

وی درباره ارائه خدمات حوزه حمل‌ونقل می‌گوید: در این حوزه ۹۰ دستگاه اتوبوس اعزام می‌شود و ۳۰ دستگاه اتوبوس بنا به ضرورت و دستور ستاد اربعین کشوری حمل‌ونقل زائران را از مرز شلمچه تا بصره همراهی خواهد کرد، همچنین ۱۹۳ نفر از رانندگان و تیم نظارتی مجموعه اتوبوسرانی به مرز شلمچه اعزام خواهند شد.

رئیس ستاد اربعین شهرداری شیراز درباره ارائه خدمات حوزه آتش‌نشانی و ایمنی شهرداری شیراز تصریح می‌کند: در این حوزه هشت دستگاه ماشین آلات اطفای امدادی و ۲۱ نفر نیرو در مرز شلمچه مستقر خواهند شد و خدمات‌رسانی هفده‌ونیم کیلومتری از سه راه یادمان تا نقطه صفر مرزی که شامل پایانه مرزی شلمچه است را بر عهده شهرداری شیراز گذاشته شده است.

به گفته خوشبخت، بیش از ۴۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه‌سنگین به جز ماشین‌آلات حوزه اتوبوسرانی را در حوزه‌های مختلف ارائه خدمت خواهند داشت.

شهرداری‌های کشور پای کار سیل خروشان خدمت به زائران

اعزام پنج تیم آتش‌نشانی از اهواز

در اهواز، شهرداری از محدوده کریدور بین مرزی و تا جایی که تاکسی‌ها مستقر هستند خدمات شهری و در صورت نیاز برپایی موکب را انجام می‌دهد. حدود ۱۰۰ نفر از کارکنان خدماتی شهرداری اهواز به صورت سه شیفته در حال خدمت‌رسانی به زائران در حوزه موتوری هستند.

برای سازمان آتش‌نشانی شهرداری اهواز هم سال جاری مأموریت متفاوتی در نظر گرفته شده است. پنج تیم از طرف آتش‌نشانی اهواز به چذابه اعزام شده‌اند که از این تعداد سه تیم سه نفری در مرز چذابه و دو تیم سه نفری نیز در مرز عراق خدمت‌رسانی می‌کنند.

نکات ایمنی برای طبخ غذا، پارک ماشین، استفاده از تجهیزات برقی و گازی، آزاد بودن مسیر تردد ماشین‌های آتش‌نشانی و نکات ایمنی برای حفاظت از اتومبیل‌ها از جمله مواردی بودند که به زائران و موکب‌داران آموزش داده می‌شود.

اعزام ۶۰ نیروی پاکبان اراک به مهران

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک از اعزام ۶۰ نیروی پاکبان و خدمات شهری شهرداری به شهر مرزی مهران خبر می‌دهد.

مهدی فدوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار می‌کند: ۶۰ نیروی خدمات‌رسان پاکبان، به همراه ۲۳ دستگاه از ماشین‌آلات و تجهیزات خدمات شهری شهرداری به شهر مرزی مهران در آستانه فرارسیدن مراسم بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی اعزام شدند.

وی می‌افزاید: استان مرکزی به‌عنوان معین شهر ایلام در ایام اربعین حسینی تعیین شده و در این ایام خدمات لازم را به زائران حسینی ارائه خواهد داد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک از اعزام ۶۰ نیروی پاکبان و خدمات شهری شهرداری به شهر مرزی مهران خبر داد و تصریح می‌کند: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده عمده هماهنگی‌ها و برنامه‌های مراسم بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی در حوزه خدمات شهری صورت گرفته و از امروز پاکبانان به‌منظور زیارت و استقرار در محل‌های تعیین شده راهی عتبات عالیات شدند.

به گفته فدوی، طی هماهنگی‌های انجام شده، ۶۰ نیروی خدمات‌رسان پاکبان و خدمات شهری، به همراه چهار دستگاه ماشین حمل و پرس زباله، دو دستگاه ماشین آتش‌نشانی، یک دستگاه خاور، دو دستگاه خودرو مکانیزه چند منظوره شست‌وشو معابر، دو دستگاه آمبولانس حمل متوفی و ۱۰ دستگاه موتورسیکلت از امروز به عتبات عالیات برای زیارت و سپس شهر مرزی مهران و ارائه خدمات به زائران مراسم بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی اعزام شدند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک می‌گوید: ۳۰ دستگاه اتوبوس به همراه ۹۶ نفر راننده و نیروی اجرایی نیز، نوزدهم مرداد سال جاری به‌منظور خدمات‌رسانی در حوزه حمل‌ونقل به زائران مراسم بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی، به شهر مرزی مهران اعزام خواهند شد.

شهرداری‌های کشور پای کار سیل خروشان خدمت به زائران

اعزام نیروهای شهرداری گرگان و بجنورد به اربعین

سیدمحمد علی کشمیری، شهردار بجنورد هم در زمینه خدمت‌رسانی این شهرداری به زائران اربعین حسنی می‌گوید: یک اتوبوس از نیروهای شهرداری برای خدمت‌رسانی به موکب‌های اربعین اعزام شدند.

کاروان خادمان شهرداری گرگان با همراهی شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر گرگان و خانواده‌های خود برای خدمت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی بدرقه شدند.

این کاروان متشکل از ۲۷ نفر از نیروهای خدماتی و یک سرپرست در قالب موکب علی بن موسی‌الرضا (ع) در مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا به خدمت‌رسانی زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خواهند پرداخت.

اعزام ۱۳ دستگاه اتوبوس از شهرکرد مرز شلمچه

شهردار شهرکرد هم در زمینه اقدامات این ارگان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی می‌گوید: در راستای خدمات‌رسانی به زائران حسینی ۱۳ دستگاه اتوبوس از ناوگان حمل‌ونقل شهرداری شهرکرد به مرز شلمچه اعزام شد.

محمدحسین واحدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار می‌کند: شش دستگاه اتوبوس ملکی و هفت دستگاه بخش خصوصی از اتوبوس‌های این سازمان به مرز شلمچه اعزام شد.

وی می‌افزاید: یک دستگاه ماشین بازرسی جهت همراهی ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز به مرز شلمچه اعزام شد.

شهرداری‌های کشور پای کار سیل خروشان خدمت به زائران

خدمت‌رسانی در ماهان به زائران اربعین

محسن تویسرکانی، شهردار کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا می‌گوید: زیرساخت‌های لازم برای خدمت به زائران در موکب امام حسین (ع) ماهان در ۵۰ کیلومتری شهر کرمان فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های جدی شهرداری، فعالیت در حوزه فرهنگی با تمرکز بر فعالیت‌های مذهبی است، اظهار می‌کند: شهرداری کرمان در ایام اربعین در موکب امام حسین (ع) واقع در جاده ماهان به زائران خدمات ارائه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته شهرداری کرمان در مرز ریمدان به زائران پاکستانی که به اربعین مشرف می‌شوند، خدمات ارائه داد، اما در سال‌جاری خدمات را داخل استان متمرکز کرده است، می‌افزاید: در سال‌جاری در موکب ماهان واقع در ۵۰ کیلومتری کرمان مستقر شده‌ایم.

شهردار کرمان از نصب دوربین‌های پایش تصویری و اجرای آسفالت سه هزار مترمربع از مسیر تردد زائران به سمت این موکب خبر می‌دهد.

به گفته وی، زیرساخت‌های مناسب برای امور آشپزی و پذیرایی از زائران در موکب ایجاد شده است و امور خدماتی، فنی، تأسیساتی، فرهنگی و اجتماعی به آن‌ها ارائه می‌شود.

شهرداری‌های کشور پای کار سیل خروشان خدمت به زائران

خدمات‌رسانی به مرزهای شلمچه و ریمدان

شهردار بندرعباس هم در این زمینه از اعزام ۲۲ دستگاه اتوبوس و وَن از هرمزگان به مرزهای شلمچه و ریمدان، برای خدمات‌رسانی به زائران خبر می‌دهد.

مهدی نوبانی با بیان اینکه به مناسبت اربعین حسینی ۲۲ دستگاه اتوبوس و ون از هرمزگان به مرزهای شلمچه و ریمدان، برای خدمت‌رسانی به زائران اعزام شده است، اظهار می‌کند: از این شمار ۱۲ دستگاه اتوبوس و وَن به مرز شلمچه و ۱۰ دستگاه وَن نیز به مرز ریمدان سیستان و بلوچستان برای جابه‌جایی زائران اعزام شدند.

استقرار ۲۵ دستگاه اتوبوس در مرز شلمچه از سوی شهرداری یزد از دیگر اخباری است که در حوزه خدمت‌رسانی کلان‌شهرهای کشور در حرکت عظیم اربعین حسینی منتشر شده است.

از طرفی در مرز چزابه ۲۵ نفر از نیروهای خدمات شهری یزد مستقر شده و در حال خدمت‌رسانی هستند، همچنین ۱۱ دستگاه خودرو خدماتی شامل خودروهای آتش‌نشان و خدمات شهری نیز در این محل خدمت می‌کنند و افتخار خدمت‌رسانی به زوار اباعبدالله الحسین (ع) و شرکتکنندگان در راهپیمایی اربعین حسینی را دارند.

مهرداد کیانی، شهردار کرج نیز عنوان می‌کند: با هدف تسهیل در سفر زائران و ارائه خدمات مطلوب به آن‌ها، ۱۵۰ دستگاه اتوبوس به همراه ۳۰۰ راننده و ۴۳ نفر نیروی پشتیبانی تعمیرگاه سیار، نظارت و کنترل به مرز خسروی اعزام شده‌اند.

وی اظهار می‌کند: در آستانه اربعین حسینی، شهرداری کرج با هدف تسهیل در سفر زائران و ارائه خدمات مطلوب به آن‌ها، اقدام به اعزام ناوگانی بزرگ از اتوبوس‌ها به مرز خسروی کرده است.

شهردار کرج تاکید کرد: ۱۵۰ دستگاه اتوبوس به همراه ۳۰۰ راننده و ۴۳ نفر نیروی پشتیبانی تعمیرگاه سیار، نظارت و کنترل به مرز خسروی اعزام شده‌اند و از مجموع ۱۵۰ دستگاه اتوبوس اعزامی، ۳۰ دستگاه در خاک ایران و ۱۲۰ دستگاه دیگر در خاک کشور عراق به زائران ارائه خدمت می‌کند.

ماجرای خدمت‌رسانی عاشقانه به زائران اربعین حسینی در صفحات و کلمات نمی‌گنجد. شهرداری‌ها به‌عنوان نماینده‌ای از بخشی از مردم این سرزمین به میدان آمده‌اند تا زائران بتوانند ساعات بهتری را در مرزهای کشور و مسیر نجف به کربلا بگذرانند. ماهیت خدمت‌رسانی و حرکت عظیم اربعین حسینی یک ماهیت مردمی است و اگر شهرداری‌ها به این میدان پا گذاشته‌اند، به‌دلیل رویکرد مردمی این ارگان و پشتوانه از ظرفیت اعتماد اجتماعی شهروندانی است که دل در گرو حسین (ع) و خاندان و یاران با وفایش دارند.


منبع مطلب: ایمنا
https://qom.ir/mKPDp