حسین شعبان زاده در گفتوگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به وضعیت خدماترسانی در پارکینگهای سطح شهر در ایام نوروز اظهار داشت: در دقایق پایانی سال ۱۴۰۱، در شهر مقدس قم شاهد ورود خیل عظیم از مسافرین و زائرین و همچنین مجاورین بودیم و با توجه به ازدحام خودروها، انتظار میرفت همانند سالیان گذشته شهر دچار گرههای ترافیکی شود، اما با همکاری مجموعه مدیریت شهری و پلیس راهور در موضوع ترافیک، خوشبختانه در هیچ نقطهای از معابر، مشکل اساسی گزارش نشد. به گفته وی، با حضور تمامی نیروهای فعال سازمان به همراه تیم نظارت پیمانکار و بهصورت شیفت بندی بهصورت ۲۴ ساعته، تمام تلاشها در جهت تسهیل سازی ترافیکی بکار گرفته شد تا بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. مدیرعامل سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری قم وضعیت پارکینگ زائر را مورد توجه قرار داد و افزود: امسال با تدابیر انجامشده ظرفیت این پارکینگ نسبت به سالهای قبل 1.3 برابر افزایش یافت و تعداد 2 هزار و 600 خودرو در یک زمان در پارکینگ حضور داشتند. وی یکی از تدابیر اندیشیده شده برای افزایش ظرفیت پارکینگ را استفاده از راهروهای موجود و دارای پتانسیل دانست و گفت: با این کار بیش از ۶۰۰ ظرفیت به ظرفیت موجود اضافه و مراجعهکنندههای بیشتری پذیرش شد که این امر سبب کاهش ترافیک و جریان مستمر در مسیر بلوار شهید سردار سلیمانی با کمترین ایستایی شد. شعبان زاده با اشاره به افزایش 300 واحدی پارک در پارکینگ شرقی حرم مطهر اشاره کرد و اذعان داشت: در این پارکینگ به دلیل ظرفیت ایجاد شده در ضلع جنوبی محوطه عمرانی ، ۳۰۰ واحد پارک به تعداد جای پارکها اضافه شد و تمامی ظرفیت پارکینگ ازجمله پارکینگ زمزم که با تغییراتی که در ورودی آن ایجاد شد به تعداد جای پارکها افزوده شد. وی ادامه داد: همچنین پارکینگ شهید کاظمی نیز با ظرفیت هزار و 300 واحد جای پارک توانست بیشترین راندمان را بهعنوان پارکینگ رزرو به خود اختصاص دهد. به گفته مدیرعامل سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری قم، پارکینگهای بهار و مصلی نیز در این مدت کمک مهمی در کاهش ترافیک و هدایت خودروها به پارکینگ در هسته مرکزی داشتند. وی اضافه کرد: تاکنون کمترین شکایت در سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ در خصوص پذیرش از پارکینگها بوده است که در جای خود در چندین سال گذشته بینظیر بود و این مشکل هم با راهاندازی قریبالوقوع پلههای برقی مرتفع خواهد شد.