علی مؤمنحجازی در گفتوگو با خبرنگار شهرنیوز به تشریح اقدامات انجامشده در حوزههای زیرساخت و نرمافزار پرداخت و اظهار کرد: در سال ۱۴۰۳ تمرکز سازمان بر ارتقای امنیت شبکه بود که در این زمینه موفقیتهایی کسب شد.
وی با اشاره به راهاندازی سرویسهای تلفن تحت شبکه (VoIP)، افزود: این اقدام موجب ایجاد ارتباط یکپارچه بین ساختمانهای پرتعداد شهرداری در سطح شهر قم شده است.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم ادامه داد: در بخش سامانههای تماس شهری، شامل سامانه ۱۳۷ و ۱۲۵، تدابیر امنیتی و عملکردی ویژهای اجرا شده تا از وقفه در خدمات جلوگیری شود.
مؤمنحجازی از ارتقای مرکز داده اصلی در سال ۱۴۰۲ و تکمیل فاز تکمیلی آن در سال ۱۴۰۳ خبر داد و اضافه کرد: این بهبودها منجر به افزایش امنیت و بهرهوری شبکه شده است.
وی اضافه کرد: توسعه شبکه بیسیم با نصب و پشتیبانی از ۱۱۵ دکل رادیویی در سطح شهر و بهروزرسانی زیرساخت ارتباطی سازمان آتشنشانی، شامل بیسیمهای دستی، خودرویی و ثابت، از دیگر اقدامات مهم در این حوزه بوده که بهبود عملکرد عملیاتی این سازمان را در پی داشته است.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم تصریح کرد: سیستم نظارتی یکپارچهای بر تمام زیرسامانهها و سامانههای شهرداری اجرا شده است تا کنترل و امنیت اطلاعات بهصورت متمرکز مدیریت شود.
مؤمن حجازی گفت: این اقدامات بخشی از برنامههای تحول دیجیتال شهرداری قم است که با هدف ارتقای خدمات شهری و افزایش بهرهوری اجرایی شدهاند.