رفتن به محتوای اصلی
۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۰
معاون خدمات شهری شهرداری قم:

100 تن کود کمپوست به‌صورت روزانه از پسماندهای شهری قم تولید می‌شود/فعالیت 1500 پاکبان و پیک بهداشت در قم

100 تن کود کمپوست به‌صورت روزانه از پسماندهای شهری قم تولید می‌شود/فعالیت 1500 پاکبان و پیک بهداشت در قم
معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری قم با بیان اینکه 100 تن کود کمپوست روزانه از پسماندهای شهری تولید می‌شود، گفت : کودهای تولیدشده در کشاورزی و فضای سبز شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش واحد خبر سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، مهدی اصفهانیان مقدم در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی که به مناسبت هفته زمین پاک انجام شد، با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه مدیریت پسماند شهرداری قم اظهار کرد: در شهر قم روزانه 700 تن پسماند شهری در سطح مناطق تولید می‌شود و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با ماشین‌آلات مکانیزه و خدمات شهری با فعالیت 1500 پاکبان و پیک بهداشت از درب منازل جمع‌آوری می‌شود و به سایت موقت انتقال و پس‌ازآن به مجتمع پردازش پسماند البرز انتقال می‌یابد.

وی با بیان اینکه شهر قم نخستین کلان‌شهری است که دفن مستقیم پسماندهای شهری را به صفر رسانده است، ادامه داد: پسماندهای منتقل‌شده به مجتمع پردازش پسماند البرز ضمن رعایت ضوابط زیست‌محیطی در دو خط پردازش و اتومات، فرآوری می‌شود و دفن مستقیم صورت نمی‌پذیرد.

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری قم با اشاره به اینکه رعایت شاخص‌های زیست‌محیطی و کمک به حفظ سرمایه‌های ملی از اهداف این فرآیند است، ابراز کرد: کلیه پسماندهای قابل بازیافت احصا و تفکیک می‌شوند و مواد تجزیه‌پذیر هم در فرآیند تهیه کود کمپوست مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه 100 تن کود کمپوست روزانه از پسماندهای شهری تولید می‌شود، تصریح کرد: کودهای تولیدشده در کشاورزی و فضای سبز شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اصفهانیان مقدم همچنین افزود: در بخش مدیریت پسماندهای پزشکی، تمام پسماندهای پزشکی به‌صورت مکانیزه بی خطرسازی شده و طبق استانداردهای بهداشتی دفن می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به استحصال انرژی از مواد پلیمری و غیر آلی اشاره کرد و گفت: از مجموع مواد پلاستیکی ،در تولید گرانول ازجمله کف‌پوش‌های زمین‌های بازی کودکان بهره‌برداری می‌شود .

انتهای پیام/104


https://qom.ir/RmPli