رفتن به محتوای اصلی
۱۰ فروردین, ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۷
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم:

1500 تاکسی تا پایان تعطیلات نوروزی مشغول خدمت‌رسانی هستند

افزایش ۱۵ درصدی ظرفیت پارکینگ‌های شهری قم همزمان با نوروز ۱۴۰۲/ 1500 تاکسی تا پایان تعطیلات نوروزی مشغول خدمت‌رسانی هستند
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: خدمت‌رسانی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی از نیمه شعبان آغاز شده و تا پایان تعطیلات نوروزی به صورت مستمر ادامه دارد.

به گزارش شهرنیوز، سید امیرعباس صفوی با تأکید بر اینکه تمام تلاش‌ شهرداری قم در راستای ارائه بهترین خدمات برای زائران و مجاوران شهر مقدس قم است، اظهار داشت: امسال از معدود سال‌هایی بود که در شب سال تحویل و آغاز ماه بهار، با توجه به حضور خیل عظیم زائران و مجاوران، در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران گره ترافیکی خاصی را نداشتیم. وی با بیان اینکه در طول سه ماه گذشته، برنامه‌ریزی‌هایی برای سازمان‌های چهارگانه اتوبوس‌رانی، تاکسیرانی، ترافیک و پایانه‌ها انجام شد، ابراز کرد: از اصلی‌ترین عوامل این موضوع، ارائه خدمات مطلوب در نیمه شعبان و عید نوروز بود. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تشریح کرد: امسال ۱۵ درصد ظرفیت‌ پارکینگ‌های موجود سطح شهر افزایش یافت و به ظرفیت ۱۲ هزار جای پارک خودرو در هسته مرکزی شهر رسید و در شب سال تحویل، نزدیک به ۱۵۰ نفر از نیروهای ترافیک در پارکینگ‌ها به‌صورت شبانه‌روزی مشغول خدمت‌گذاری بودند. صفوی عنوان کرد: افزایش بهره‌وری جای پارک در پارکینگ شرقی حرم مطهر، ۱۷ درصد افزایش جای پارک در پارکینگ زائر، پوشش ۲۴ ساعته ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در مسیرهای دوازده‌گانه و هزار و ۵۰۰ تاکسی در تعطیلات نوروزی ازجمله اهم اقدامات حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در این ایام است. وی با اشاره به فعالیت پایانه‌های مسافربری اذعان کرد: در راستای تکریم و احترام به زائران و مجاوران در ایام نوروز، مجموعه پارک‌سوار امیرکبیر به پایانه‌های شهر اضافه شد و پایانه خرمشهر نیز با تلاش و برنامه‌ریزی در اسفندماه احیا شد. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم افزود: در تعطیلات نوروزی از ۶ صبح تا ۲۱ بامداد به‌صورت مستمر و بدون وقفه، خدمات حمل‌ونقل عمومی در سطح شهر به همشهریان گرامی و مسافران نوروزی ارائه می‌شود. وی اضافه کرد: همچنین برای مسیر آرامستان بهشت معصومه تا هسته مرکزی شهر تمهیدات مناسبی صورت گرفته و در پنجشنبه‌های هر هفته به دلیل افزایش تردد این مسیر، نزدیک به ۳۰ درصد افزایش ناوگان حمل‌ونقلی را ایجاد کرده‌ایم.


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/nJN3