رفتن به محتوای اصلی
مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم:

«نقشه مدیریت بحران» شهر قم تکمیل می‌شود

«نقشه مدیریت بحران» شهر قم تکمیل می‌شود
مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم از تکمیل نقشه مدیریت بحران مناطق هشتگانه قم برای کمک به نقاط بحرانی در شرایط اضطراری خبر داد.

مهدی برزویی در گفتگو با خبرنگار شهرنیوز، اظهار کرد: بخشی از نقشه‌های مدیریت بحران شهر قم در طول سال‌های گذشته تهیه شده و بخشی دیگر نیاز است تا توسط مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری با همکاری مناطق و دیگر بخش‌ها تکمیل شود.

وی افزود: برای آشنایی با کارکرد این نقشه‌ها لازم است موقعیت‌هایی مانند بارش برف و باران را مد نظر قرار دهیم که وجود نقشه واحد می‌تواند آسیب پذیری در بسیاری از موقعیت‌ها را کاهش دهد.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم با اشاره به افزایش توانایی شهرداری قم در مدیریت برف‌های اخیر ادامه داد: حوادث برفی که دو سال پیش داشتیم نسبت به برف سال ۱۳۸۶ بسیار کمتر بود و دلیل کاهش مشکلات و خسارات این بود که سطوح شیب دار روی نقشه مدیریت بحران مشخص شدند و شن و نمک به مراکزی که دارای اولویت بودند در ابتدا منتقل می‌شدند.

برزویی گفت: نقشه مدیریت بحران سطوح شیبدار، مکان‌های امکان خطر، مناطق آبگیری برای مهار آتش، مناطق دارای اولویت برای شهروندان و چنین نکاتی را در شرایط خاص مثل بارندگی و برف و شرایط اضطراری پیش بینی می‌کند.

وی با اشاره به مشخص کردن ۵ درجه از اولویت برای خدمت رسانی در زمان اضطرار در نقشه شهر قم تصریح کرد: این نقشه‌ها در بخش‌های ستاد بحران مراکز وجود دارد که همکاران پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در هر منطقه بر اساس آن در شرایط اضطراری تصمیم‌گیری می‌کنند.


https://qom.ir/mKPCD