رفتن به محتوای اصلی
۲۳ اسفند, ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۲
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری:

آماده‌باش کامل نیروهای شهرداری قم در شب چهارشنبه آخر سال/لزوم همکاری ویژه والدین برای کاهش خطرات

آماده‌باش کامل نیروهای شهرداری قم در شب چهارشنبه آخر سال/لزوم همکاری ویژه والدین برای کاهش خطرات
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم از آماده‌باش نیروها و امکانات شهرداری در چهارشنبه آخر سال خبر داد.

سید محسن میرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به اقدامات چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: مناطق هشتگانه و سازمان‌های تابعه امروز سه‌شنبه با استفاده از ماشین‌آلات و تجهیزات لازم ازجمله واترجت، خاور کمپرسی و کپسول‌های آتش‌نشانی و تانکرهای آب مستقر در نواحی  به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.
به گفته وی، برای جلوگیری از رفع مخاطرات ناشی از آتش‌افروزی و زباله‌سوزی در شب چهارشنبه، تمامی مواد اشتعال‌زا ازجمله زباله‌های حجیم، شاخه‌های خشک درختان، لاستیک‌های فرسوده و مخازن موقت پسماند پلاستیکی از سطح مناطق جمع‌آوری‌شده است.
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به آماده‌باش نیروهای سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم برای مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال ابراز کرد: در راستای افزایش ضریب ایمنی شهر، ایستگاه‌های 24گانه آتش‎نشانی در قالب اکیپ‎های خودرویی به همراه ماشین‌آلات و تجهیزات آتش‎نشانی و موتورسیکلت‌های مجهز به سیستم EFT آماده خدمات‎رسانی در مواقع ضروری هستند.
وی با تأکید بر اینکه کلیه امکانات و نیروهای شهرداری بر حسب وظایف ذاتی خود برای پیشگیری و مهار حوادث احتمالی و امدادرسانی در شب چهارشنبه‌سوری بسیج شده‌اند، اذعان کرد: امیدواریم تا با رعایت مسائل ایمنی، هیچ‌گونه اتفاق تلخی را در شب چهارشنبه‌سوری شاهد نباشیم؛ همچنین از شهروندان می‌خواهیم تا هشدارهای لازم را جدی گرفته و از تردد غیرضروری و اقدامات پرخطر پرهیز نمایند.
میرهادی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام‌شده، پس از پایان برنامه‌های چهارشنبه آخر سال و رفع خطرات احتمالی برای پرسنل، عوامل خدمات شهری بلافاصله نسبت به پاکسازی و شستشوی کامل محیط و نظافت معابر اصلی اقدام خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه نقش اصلی مدیریت در کاهش حوادث این روز را شهروندان بر عهده دارند ادامه داد: ازجمله آن جلوگیری از رفتارها و حرکات پرخطر فرزندانشان است تا خدای‌ناکرده یک‌لحظه غفلت موجب یک عمر پشیمانی نگردد.
مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم از آمادگی همه‌جانبه و مستمر شهرداری در خصوص همکاری با پلیس راهور و نیروی انتظامی با استقرار امکانات و ماشین‌آلات موردنیاز در جهت پاکسازی مسیر و تنظیف محیط شهری و جمع‌آوری پسماند صنوف و لاستیک‌های فرسوده و رهاشده در سطح شهر خبر داد.
وی همچنین به فعالیت اکیپ‏های مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری با همکاری مناطق هشتگانه در راستای کنترل و ابلاغ به متصدیان آپاراتی‌ها و صنوف پر زباله، جهت جمع‌آوری لاستیک‌های فرسوده و پسماندهای قابل اشتعال اشاره کرد.
میرهادی در پایان خاطرنشان کرد: سامانه 137 به‌صورت 24 ساعته آماده دریافت گزارش‌های مردمی باشد تا  به‌سرعت نسبت به حوادث احتمالی پیگیری‌های لازم صورت پذیرد.
انتهای پیام/


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/9vNr