رفتن به محتوای اصلی
۲۶ فروردین, ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۹

آمادگی برای توسعه خط نخست مترو قم در صورت تامین منابع ریالی و ارزی

آمادگی برای توسعه خط نخست مترو قم در صورت تامین منابع ریالی و ارزی
سرپرست سازمان قطار شهری شهرداری قم از آمادگی برای توسعه و تکمیل خط نخست مترو قم در صورت تامین منابع ریالی و ارزی در مدت 3 سال خبر داد.

به گزارش شهرنیوز، محمدرضا انگشت باف در بازدید امیرآبادی نماینده مردم قم و عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از پروژه مترو اظهار داشت: فاز نخست پروژه به صورت کامل آماده تست گرم و بهره‌برداری بوده که تنها مشکل آن، تامین واگن است.
وی با بیان اینکه فاز نخست پروژه از ایستگاه شهرک کامکار تا میدان شهید مطهری اجرایی شده است، ابراز کرد: دو ایستگاه در این فاز به صورت کامل آماده‌شده و مابقی به صورت عبوری خواهند بود.
سرپرست سازمان قطار شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: در زمینه تامین واگن دو هفته قبل در حضور وزیر کشور پیگیری‌های لازم انجام شد و در این زمینه پیگیر تامین این واگن ها از یکی از کلان‌شهرها هستیم.
وی از آمادگی برای توسعه خط اول پروژه مترو در بازه زمانی 3 ساله خبر داد و گفت: برای اجرایی کردن و تکمیل خط اول حداقل به 2 هزار میلیارد تومان اعتبار در مرحله نخست و در ادامه منابع ریالی و ارزی داریم.
انگشت باف با تاکید بر پیش‌بینی 3 ایستگاه برای فاز دوم خط اول در ایستگاه‌های نیکویی، میدان ولیعصر(عج) و مسجد مقدس جمکران اضافه کرد: پروژه مترو قم به عنوان یکی از پروژه‌های شاخص در توجه به توان داخلی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی است.
انتهای پیام/


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/ruNM