رفتن به محتوای اصلی
۳۱ فروردین, ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۲
مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم خبر داد:

آمادگی شهرداری قم برای استقبال از مسافرین، زائرین و شهروندان در تعطیلات پیش رو/آماده‎سازی محیط‎های برگزاری نماز عید فطر

آمادگی شهرداری قم برای استقبال از مسافرین، زائرین و شهروندان در تعطیلات پیش رو/آماده‎سازی محیط‎های برگزاری نماز عید فطر
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم، از آمادگی کامل شهرداری برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم عید فطر و خدمات‌رسانی به شهروندان و زائران خبر داد.

سید محسن میرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر و به‌منظور استقبال باشکوه از زائرین و شهروندان گفت: عید سعید فطر تجلی خداخواهی و جشن دوری از گناه و معصیت و اوج امیدواری به مغفرت و رحمت الهی است و شهرداری قم در استقبال و شادباش این عید فرخنده، پیش‎قدم بوده و با به‌کارگیری همه توان و امکانات، عید مهر، رحمت و جشن اخلاق را گرامی می¬دارد.

وی با توجه به هماهنگی و برنامه‌ریزی انجام‌شده در سطح مناطق هشتگانه با محوریت حوزه معاونت محیط‌زیست و خدمات شهری مبنی بر ارتقاء کمّی و کیفی خدمات‌رسانی شهرداری برای برگزاری نماز عید فطر در هسته مرکزی شهر، پیرامون حرم کریمه اهل‌بیت(س)، مصلی قدس و مسجد مقدس جمکران افزود: آماده‎سازی محیط‎های پیرامون بیش از 86 نقطه در سطح مناطق هشتگانه با همکاری و هماهنگی هیئت‌امنای مساجد جهت برگزاری نماز عید سعید فطر ازجمله آذین‌بندی، شستشو، نظافت و پاک‌سازی معابر با تأمین نیروهای کارگری و ماشین‌آلات، آماده‌سازی سرویس‌های بهداشتی، نصب تابلوهای اطلاع‌رسانی مورد نیاز  قبل، حین و پس‌ازآن آماده هستند.  
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به فعالیت نیروهای سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در راستای افزایش ضریب ایمنی شهر در این ایام اظهار داشت: در راستای تأمین ایمنی، اکیپ‎های سازمان آتش‏نشانی و خدمات ایمنی در هسته مرکزی شهر پیرامون حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س)، مصلی قدس، مبادی ورودی شهر و مسجد مقدس جمکران در قالب اکیپ‎های پیاده و خودرویی به همراه ماشین‌آلات و تجهیزات آتش‎نشانی و موتورسیکلت‌هایEFT و ایستگاه‏های آتش‎نشانی آماده خدمات‎رسانی مطلوب در مواقع ضروری هستند.

وی از آمادگی جهت استقرار تانکرهای ویژه آب شرب بهداشتی و وضو در اطراف مصلی قدس به‌منظور استفاده نمازگزاران، اعزام بالابر جهت تصویربرداری مراسم و همچنین آمادگی اکیپ‏های اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری در راستای کنترل ناهنجاری‎های اجتماعی از قبیل سد معبر، متکدیان و... پیرامون مصلی قدس، مسجد مقدس جمکران و حرم کریمه اهل‌بیت (س) به‌عنوان دیگر اقدامات شهرداری قم در این روز خبر داد.

میرهادی با اشاره به حضور و استقرار همکاران از سازمان‌های اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی‌ در روز عید فطر یادآور شد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای سرویس‌دهی ناوگان حمل‌ونقل در عید سعید فطر و خدمات‌رسانی تمامی خطوط برای جابجایی نمازگزاران در این روز انجام‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: تأمین و نگهداری نیرو جهت تنظیف و نگهداری پارکینگ‌های سطح مناطق، بررسی و بازبینی آسانسورهای پارکینگ زائر جهت راه‌اندازی کامل، نرده‌گذاری پارکینگ شرقی جهت هدایت و نظم‌بخشی بیشتر به پارک خودروها، سرویس و آماده‌سازی پله‌برقی‌های هسته مرکزی شهر از دیگر برنامه‌های شهرداری قم در عید سعید فطر است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم همچنین با توجه به تعطیلات پیش رو و حضور خیل عظیم زائرین حرم کریمه اهل‌بیت (س) و نمازگزاران مسجد مقدس جمکران، ضمن آماده‎باش کلیه نیروهای خدماتی، فضای سبز و ستادی از آماده‎سازی کلیه بوستان‏های سطح شهر خصوصاً بوستان‎های فدک و انتظار جهت استراحتگاه موقت مسافرین و زائرین، ضمن پیش‌بینی تمهیدات رفاهی مورد نیاز اعم از نمازخانه، سرویس‎های بهداشتی، مبلمان پارکی، غرفه‎های تأمین ارزاق و مایحتاج زائر در راستای خدمات‎رسانی مطلوب به شهروندان و زائرین و اسکان موقت آنان در این ایام خبر داد.

انتهای پیام/


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/rPNk