رفتن به محتوای اصلی
۱۳ تیر, ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۷
شهردار قم مطرح کرد؛

آمادگی شهرداری قم برای کمک به شهرداری نجف همزمان با اربعین حسینی

آمادگی شهرداری قم برای کمک به شهرداری نجف همزمان با اربعین حسینی
شهردار قم گفت: در ایام اربعین حسینی، شهرداری قم آمادگی دارد در زمینه نظافت و پاکیزگی شهری به شهرداری نجف در راستای خدمت‌رسانی به زائران امیرالمؤمنین علی (ع) و اباعبدالله الحسین (ع) کمک کند.

به گزارش شهرنیوز، دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد در نشست مشترک با هاشم الگرعاوی معاون استاندار نجف عراق و عدی عبدالصاحب طویرالخالدی شهردار نجف که با حضور سیدمحمد تقی شاهچراغی استاندار قم برگزار شد، اظهار داشت: مساحت شهر مقدس قم ۱۳ هزار هکتار است که حدود یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در حال حاضر ساکن شهر مقدس قم هستند.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۷۰۰ تن در روز زباله داریم که ۶۰۰ تن آن تبدیل به کود کمپوست و 100 تن آن بازیافت می‌شود، گفت: به ازای هر شهروند در قم بیش از 20 مترمربع فضای سبز شهری وجود دارد که بناست در برنامه پنج‌ساله دوم شهرداری قم، به ازای هر شهروند به ۲۵ مترمربع فضای سبز شهری برسد.

شهردار قم با تأکید بر اینکه نخستین فاز خط مترو در قم به طول ۶ کیلومتر آماده افتتاح است و فاز دوم ظرف سه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، ابراز کرد: ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شهری و بیش از ۷ هزار تاکسی در شهر مقدس قم به مردم و زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

دکتر سقائیان نژاد مطرح کرد: از نظر فنی و مهندسی، تمام کارهای عمرانی و طراحی‌های شهری توسط مهندسین و متخصصین شهر قم و ایرانی انجام می‌شود.

وی با اشاره به سایر ظرفیت‌های شهرداری قم، گفت: در ایام اربعین حسینی، شهرداری قم آمادگی دارد در زمینه نظافت و پاکیزگی شهری به شهرداری نجف در راستای خدمت‌رسانی به زائران امیرالمؤمنین علی (ع) و اباعبدالله الحسین (ع) کمک کند.

انتهای پیام/105


https://qom.ir/laNn