رفتن به محتوای اصلی
۲۴ فروردین, ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۶
مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم خبر داد:

آمادگی کامل شهرداری قم در راستای برگزاری باشکوه مراسم روز جهانی قدس

 آمادگی کامل شهرداری قم در راستای برگزاری باشکوه مراسم روز جهانی قدس
مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم از آمادگی همه جانبه شهرداری در راستای برگزاری هر چه با شکوهتر مراسم روز جهانی قدس خبر داد.

به گزارش شهرنیوز؛ سید محسن میرهادی با اشاره به روز جهاني قدس به عنوان محور وحدت جهان اسلام و نمايش وحدت و يكپارچگي امت اسلامي به ويژه ملت مسلمان ايران در موضوع فلسطين و حمايت از آرمان قدس شريف به مثابه مسئله اول جهان اسلام بیان کرد: به منظور برگزاری هر چه با شکوه‌تر مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس و آماده‌سازی، ايجاد هماهنگی و تسهيلات لازم برای حضور پرشكوه شهروندان در این مراسم، همچنین برنامه‌ریزی و آمادگی لازم جهت اجرای مراسم با هدف حضور گسترده مردم که با بهره‌گیری از توان و امکانات موجود و فضاسازي تبليغی سطح شهر با موضوع روز جهانی قدس و آرمان آزادی فلسطين انجام پذیرفت.

مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم افزود: در راستای ارتقاء کمّی و کیفی خدمات، در سطح مناطق هشتگانه با محوریت هسته مرکزی شهر، پیرامون حرم کریمه اهل بیت(س) و مسیر راهپیمایی مناسب‎سازی محیط شهری از طریق نصب پرچم‎ها و بنرهای متناسب با این ایام، نظافت ،شستشو و لایروبی انهار برای برگزاری هرچه مطلوب‎تر مراسم روز قدس برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به حضور خیل عظیم راهپیمایان، ضمن آماده‎باش کلیه نیرو‎های خدماتی، فضای سبز و ستادی،همکاری و هماهنگی لازم جهت نظافت و شستشوی محوطه  ،آذین بندی و نصب پرچم ریسه‌ها، تامین آب غیرشرب، تامین ۲۰ نیروی کارگری جهت مفروش و نظافت کردن محوطه مصلی برای نمازگزاران هماهنگی لازم انجام شده است.

میرهادی در ادامه با اشاره به تامین 5 عدد خودروی جهت نصب سیستم صوت مراسم عنوان کرد: ۲۰ نیروی کارگری طی روزهای 5 شنبه و جمعه جهت کمک رسانی در انتقال سیستم های صوتی در مراسم راهپیمایی در اختیار عوامل اجرایی مراسم روز قدس قرار می‌گیرند.

وی افزود:  ۶ دستگاه بالابر جهت استفاده  مجموعه صدا و سیما جهت پوشش خبری، استقرار 4 تانکر آب غیر شرب در مکان‌های از پیش تعیین شده جهت وضوی نمازگزاران، نصب پرچم اهتزاز فلسطین در پایه پرچم مرتفع مجاور شهرداری مرکز، ایجاد جایگاه و سیستم صوت در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر در نقطه تجمع و شروع راهپیمایی از دیگر برنامه‌های شهرداری قم برای روز مراسم است.

سید محسن میرهادی تصریح کرد: کلیه حفاری‌ها در مسیر راهپیمایی ایمن‌سازی و نسبت به لکه‌گیری مسیر اقدام شده است، همچنین در صورت اجرای هرگونه عملیات عمرانی در مسیر و اطراف حرم مطهر و مصلی قدس، نسبت به متوقف نمودن آن اقدام و با پاکسازی نخاله‌ها مسیر را برای راهپیمایان هموار شده است.

وی با اشاره به فعالیت و آماده‌باش نیروهای سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در راستای افزایش ضریب ایمنی شهر در این روز اظهار داشت: در راستای تأمین ایمنی مراسم، اکیپ‎های سازمان آتش‏نشانی و خدمات ایمنی با استقرار در هسته مرکزی شهر، پیرامون حرم مطهر، مسیر راهپیمایی و مصلی قدس در قالب اکیپ‎های پیاده، موتوری و خودروئی با استفاده از ماشین‌آلات و تجهیزات آتش‎نشانی و EFT آماده خدمات‎رسانی مطلوب در مواقع ضروری هستند.

مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری؛ از آمادگی و همکاری همه جانبه شهرداری با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جهت آماده‎سازی سیستم صوت و برپایی جایگاه، برپایی ایستگاه‏های فرهنگی در مسیر راهپیمایی،و فعالیت‎ اکیپ‏‌های اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری در راستای کنترل ناهنجاری‎های اجتماعی از قبیل سد معبر و متکدیان و ... پیرامون حرم کریمه اهل بیت (س) خبر داد.


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/rgN5