رفتن به محتوای اصلی
۲۶ فروردین, ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۴

آموزش مفاهیم مدیریت پسماند به 150 هزار دانش‌آموز ابتدایی شهر قم

آموزش مفاهیم مدیریت پسماند به 150 هزار دانش‌آموز ابتدایی شهر قم
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: در طرح همیاران بازیافت ویژه مدارس، 150 هزار دانش‌آموز ابتدایی در 628 مدرسه با مفاهیم مدیریت پسماند آشنا شدند .

به گزارش واحد خبر سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی با اشاره به اجرای طرح‌های آموزشی توسط سازمان برای گروه‌های هدف ویژه، اظهار کرد: هدف اصلی از آموزش شهروندی، آماده‌سازی شهروندان برای ورود به زندگی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است. 
وی ادامه داد: آموزش شهروندی به شهروندان می‌آموزد که چگونه یک شهروند فعال، آگاه و مسئولیت‌پذیر باشند؛ در واقع مبنای این آموزش‌ها تنها پرورش یک شهروند نمونه یا شهروند خوب با ارائه یک الگوی شهروندی است . 
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به اجرای طرح همیاران بازیافت در مدارس شهر قم در سال تحصیلی 1401 ـ 1402 ، اظهار کرد: طی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل آموزش و پرورش استان ، اجرای این طرح آغاز شد . 
به گفته وی، این طرح ویژه دانش‌آموزان پایه سوم، چهارم، پنجم  و ششم ابتدایی بوده و آموزشگران آقا و خانم سازمان با مراجعه به مدارس پسرانه و دخترانه، مفاهیم مدیریت پسماند را آموزش می‌دهند . 
وی با اشاره به توزیع روزنامه دیواری با محتوای آموزشی در مدارس، یادآور شد: در مرحله دوم آموزش، مدارس و دانش‌آموزان شرکت‌کننده در طرح همیاران ،شناسایی و جوایزی در مدرسه به ایشان اعطا شد . 
میرابراهیمی اضافه کرد: از ابتدای شروع این طرح 628 مدرسه و 150 هزار دانش‌آموز با مفاهیم مدیریت پسماند آشنا شدند .
انتهای پیام/


منبع مطلب: واحد خبر سازمان مدیریت پسماند
https://qom.ir/yKPlo