رفتن به محتوای اصلی
۲ آذر, ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۴
معاون عمرانی شهرداری قم:

اجرای 22000 مترمکعب بتن‌ریزی در پروژه تونل غدیر قم/پروژه تا پایان سال آماده بهره‌برداری است

اجرای 22000 مترمکعب بتن‌ریزی در پروژه تونل غدیر قم/پروژه تا پایان سال آماده بهره‌برداری است
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: دو هزار و ۳۵۰ تن میل‌گرد و حدود ۳۳۰ حلقه شمع و ۲۲ هزار مترمکعب عملیات بتن‌ریزی در پروژه تونل غدیر اجرا شده است.

عباس حلوایی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به پروژه فاز پنجم عمار یاسر، اظهار کرد: عملیات جداره‌سازی تکمیل شده است و در حال تکمیل رفع معارضات برقی و تأمین شبکه برق تونل غدیر هستیم.  

وی افزود: با توجه به اینکه در ۴۰۰ متر از طول مسیر فضای تهویه وجود ندارد، در تلاشیم تا با ساخت و نصب سیستم‌های تهویه بهره‌برداری ایمنی از این پروژه داشته باشیم.  

معاون فنی و ‎عمرانی شهرداری قم با اشاره به تأمین ایمنی این مسیر، تصریح کرد: با احداث مسیرهای دسترسی شرقی در این مسیر از سطح صفر، عبور و مرور خودروها را به سطح منفی یک و منفی دو هدایت‌شده تا با اتصال به پیاده‌راه‌ها و محور آئینی بلوار پیامبر اعظم(ص)، مسیر امنی برای زائر‎ان شهر کریمه اهل‎‎بیت داشته باشیم.  

حلوایی‌زاده با تاکید بر اینکه دو هزار و ۳۵۰ تن میل‌گرد در این پروژه مصرف شده است، ادامه داد: طول مسیر سازه اصلی ۴۰۰ متر بوده و حدود ۳۳۰ حلقه شمع و ۲۲ هزار مترمکعب عملیات بتن‌ریزی اجرا شده است.  

وی با اشاره به تملک منازل مسکونی خیابان شهید فاطمی در راستای اجرای طرح تونل، تاکید کرد: با توجه به اینکه بیشتر خانه‌ها دارای زیرزمین هستند، نخاله‌برداری در سطح منفی دو و منفی سه انجام شد و در حال حاضر هفت فاز از‎ مسیر در حال انجام عملیات روسازی و آسفالت‌گذاری است.  

معاون فنی و ‎عمرانی شهرداری قم تاکید کرد: در تلاش هستیم تا پایان سال جاری پروژه را تکمیل و دسترسی به هسته مرکزی شهر را برای شهروندان آسان کنیم.

انتهای پیام/104


https://qom.ir/MMPYv