رفتن به محتوای اصلی
مدیرعامل سازمان سیما، منظر شهرداری قم:

اجرای بهسازی فضای سبز بلوار شهید خداکرم قم/اتمام پروژه تا پایان بهمن‌ماه

اجرای بهسازی فضای سبز بلوار شهید خداکرم قم/اتمام پروژه تا پایان بهمن‌ماه
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم از اجرای بهسازی فضای سبز بلوار شهید خداکرم خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان بهمن‌ماه این پروژه به پایان برسد.

پیام جوادیان در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به آغاز بهسازی فضای سبز بلوار شهید خداکرم و میدان شهید اوسطی اظهار داشت: این محور از ورودی‌های مهم شهر بوده و توجه ویژه به سیما و منظر آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های زیادی برای بهسازی و کاشت گونه‌های مختلف گیاهی برای این پروژه وجود دارد، ابراز کرد: وجود لایه سنگ بستر، بالا بودن آب‌های سطحی و شوری آب و همچنین نبود آب در دسترس سبب ایجاد محدودیت در بهسازی فضای سبز این محور شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم ادامه داد: وجود مجتمع‌های عالی آموزشی مانند دانشگاه صنعتی استان و دانشگاه پردیس و همچنین ساختمان‌های دستگاه‌های مختلف سبب شده که توجه به سیما و منظر این محور از ضروریات باشد.

وی با تأکید بر اینکه فاز نخست بهسازی فضای سبز محور شهید خداکرم سال قبل انجام شد، تصریح کرد: از ابتدای پاییز نیز فاز دوم این پروژه آغاز شده است و امیدواریم تا پایان بهمن‌ماه به پایان برسد.

جوادیان خاطرنشان کرد: علاوه بر تلاش برای زیبایی منظر بلوار شهید خداکرم، تلاش شده که از گونه‌های کم آب‌بر و با کاهش حجم قابل‌توجه چمن‌کاری شاهد کاشت درختان مثمر مانند زیتون و انار در بلوار باشیم که در طراحی کاشت پیش‌بینی‌شده است.

وی از برآورد هزینه بهسازی فضای سبز بلوار شهید خداکرم را حدود چهار میلیارد ریال خبر داد.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/ykP5H