رفتن به محتوای اصلی
۲۵ مهر, ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۶
نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم:

احداث تصفیه‌خانه ثانویه پساب شهر قم در حال پیگیری است

احداث تصفیه‌خانه ثانویه پساب شهر قم در حال پیگیری است
نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اهمیت استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز شهرهای کویری گفت: احداث تصفیه‌خانه ثانویه پساب شهر قم پیگیری می‌شود.

به گزارش شهرنیوز به نقل از ستاد خبری نخستین همایش ملی راهبردهای توسعه فضای سبز شهرهای حاشیه کویر، حسن طلایی امروز _ سه‌شنبه بیست‌وپنجم مهرماه _ در حاشیه برگزاری این همایش که در دانشگاه قم برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر اظهار کرد: توسعه فضای سبز شهری یکی از حقوق شهروندان است و نمی‌توان با دلایلی همچون اقلیم خشک و کمبود منابع آبی نسبت به این مهم بی‌توجه باشیم.
 
وی برگزاری نخستین همایش ملی توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر در قم را گامی مؤثر در توسعه علمی فضای سبز دانست و افزود: امروز شهر قم در توسعه فضای سبز در شهرهای کویری حرفی برای گفتن دارد و این موفقیت حاصل توجه به مسائل علمی و کار پژوهشی است که فضای سبزی متناسب با اقلیم شهر قم را پدید آورده است.
 
نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: یکی از مسائل مهم در توسعه فضای سبز شهرهای حاشیه کویر توجه به منابع آب و مدیریت آن است، زیرا امروزه یکی از مشکلات زیست‌محیطی شهرهای کویر کاهش آب‌های زیرزمینی است که در صورت بی‌توجهی به آن خسارت‌های بیشتری از کمبود فضای سبز شهری خواهیم داشت.
 
وی با اشاره به استفاده ۸۱ درصدی از پساب در آبیاری فضای سبز سطح شهر، ادامه داد: یکی از مسائل مهم در شهرداری قم توسعه آبیاری قطره‌ای و مدیریت منابع آب در کنار استفاده از پساب در فضای سبز جنگلی است.
 
طلایی گفت: طی هفت سال گذشته ناظر به این الگو، تغییر ۴۵ درصدی مصرف پساب به ۸۱ درصد اجرایی شده است و با ساخت تصفیه خانه و امضا تفاهم‌نامه با شرکت آب و فاضلاب پیشرفت خوبی در این بخش داشته‌ایم.
 
نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: شهر قم چهره‌ای متفاوت نسبت به سال‌های گذشته پیداکرده و در توسعه فضای سبز در مقام سوم کشور قرارداد و این موفقیت بزرگی برای شهر قم در کشور است که شهرهای دیگر می‌توانند از این تجربه و تحقیقات علمی استفاده کنند.


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/DtPYo