رفتن به محتوای اصلی
۲۰ اردیبهشت, ۱۴۰۲ / ۰۸:۱۸

احداث فضای سبز تقاطع غیرهمسطح شهدای روحانیت قم

احداث فضای سبز تقاطع غیرهمسطح شهدای روحانیت قم
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: پل شهدای روحانیت در تقاطع بلوار امام رضا(ع) و یادگار امام در مراحل پایانی عملیات عمرانی است و طی ماه‌های اخیر به‌صورت موازی مراحل تهیه طرح کاشت و آماده‌سازی سطح برای کاشت انجام‌شده است.

به گزارش واحد خبر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به احداث فضای سبز تقاطع شهدای روحانیت اظهار کرد: پل شهدای روحانیت در تقاطع بلوار امام رضا و یادگار امام در مراحل پایانی عملیات عمرانی است و طی ماه‌های اخیر به‌صورت موازی مراحل تهیه طرح کاشت و آماده‌سازی سطح برای کاشت انجام‌شده است.

وی با بیان اینکه عملیات عمرانی پروژه در مراحل پایانی بوده و همزمان اجرای مراحل کاشت نیز در حال انجام است افزود: وسعت فضای سبز این پروژه بیش از 16 هزار مترمربع است که در طرح کاشت آن با توجه به محدودیت‌های مختلف ازجمله منابع آب، شوری آب، محدودیت کاشت چمن و... تلاش شده با استفاده از گونه‌های سازگار و با بهره‌وری بالا مثل گل محمدی، زیتون، انار و گونه‌های گل‌دار زینتی ازجمله رز و نسترن طرح قابل قبولی ارائه شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: در این طرح تلاش شد علاوه بر رعایت همه محدودیت‌ها حداکثر زیبایی منظر را در نظر گرفته و شرایط ایمنی ترافیک را در طرح پیش‌بینی کنیم. این پروژه متصل به شبکه آب خام و به‌صورت کامل با سیستم آبیاری قطره‌ای اجرایی شده است.

انتهای پیام/


https://qom.ir/u2Nc