رفتن به محتوای اصلی
۸ اسفند, ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۰
استاندار قم:

شهرداری قم در خط مقدم خدمت و تحقق انتظارات مردم است/بسته ای جامع از مسائل اصلی شهر قم برای دور دوم سفر دولت به قم آماده شود .

استاندار قم:شهرداری قم در خط مقدم خدمت و تحقق انتظارات مردم است/بسته ای جامع از مسائل اصلی شهر قم برای دور دوم سفر دولت به قم آماده شود .

به گزارش شهرنیوز، سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای سازمان توسعه و عمران شهرداری که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: خط مقدم خدمت و تحقق انتظارت مردم، شهرداری و مجموعه مدیریت شهری است.
استاندار قم افزود: ازاین‌رو عمده جهت انتظارات مردم نیز به سمت شورای اسلامی شهر و شهرداری است و در کنار آن‌ها نیز سازمان‌های دولتی به ارائه خدمات می‌پردازند.
وی با بیان اینکه مشکلات بین سازمانی متأسفانه در مسیر خدمت وجود دارد، تصریح کرد: اگر قانون راهکاری داشته باشد برای برون‌رفت مشکلات از این ظرفیت می‌توان استفاده کرد و اگر وجود ندارد، باید در سطح ملی و جلسات شهرداران در کلان‌شهرها مطرح شود.
شاهچراغی با تأکید بر اینکه در سفر نخست هیئت دولت موضوعاتی چون احیای مجوز 48 هکتاری و 32 هکتاری مطرح شد و شهرداری باید برای سفر دوم نیز مطالباتی مانند این موضوعات مطرح کند تا گره‌های بزرگ شهر رفع شود، گفت: این مسائل می‌تواند مربوط به بافت تاریخی و مشخص شدن نقاط تاریک در جهت توسعه قم باشد تا مصوباتی داشته باشیم، می‌توان زمینه‌ای را فراهم کرد با توجه به نظام مسائل شهر قم و توسعه شهر این مطالبات به‌خوبی پیگیری شود.
استاندار قم خاطرنشان کرد: موضوع اتصال عمار یاسر به امیرکبیر و ساماندهی پیرامون جمکران به‌خصوص در آستانه نیمه شعبان و رسیدگی به جاده جمکران و ...از مسائل تخصصی است که می‌توان به‌خوبی از ظرفیت دولت برای رفع آن بهره گرفت.
وی اضافه کرد: بسته پیشنهاد جامع و کامل و قابل اجرایی باید ارائه شود تا از سفر دوم از این فرصت استفاده کنیم و در قالب مجوزها اقدامات لازم صورت پذیرد، به‌خصوص اینکه در قالب بودجه و اعتبار شاید خروجی خاصی نداشته باشیم.
شاهچراغی افزود: می‌توان مسائل کلان‌تر را مطرح کرد و در مورد الحاق جدید اقداماتی را شکل داد تا مشکلات مدیریت شهری رفع شود، خوشبختانه هماهنگی خوبی بین شهرداری و کمیسیون ماده 5 وجود دارد.
وی بیان کرد: برای تحقق عمران و پیگیری مسائل و مشکلات شهر نیاز به مصوباتی از سوی دولت داریم، با توجه به اینکه احتمال دارد سفر دوم دولت به قم در اواخر بهار و یا اوایل تابستان صورت بگیرد باید بتوان اولویت‌ها را تعیین و مطالبات را مطرح کرد.
استاندار قم تصریح کرد: پیگیری مسائل هسته مرکزی شهر قم، ساماندهی اطراف حرم نیاز به مجوزهایی دارد که می‌توان با دولت مطرح کرد، همچنین ظرفیت خوبی برای بازآفرینی و توسعه و نوسازی بافت‌های فرسوده در این سفر وجود دارد.
وی عنوان کرد: بدون همراهی دولت در صدور برخی مجوزها، هزینه‌های سنگینی برای مدیریت شهری ایجاد می‌شود، در این راستا الحاقات و واگذاری هزار هکتاری و رسیدگی به محلات محروم و حاشیه شهر و تأمین قیر از جمله مسائل مهمی است که می‌توان از ظرفیت دولت استفاده کرد.


https://qom.ir/DcNu