رفتن به محتوای اصلی
۱۶ تیر, ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۷

استفاده از بِتُن، رویکردی متفاوت در روسازی معابر شهرک خودرو قم

استفاده از بِتُن به‌جای آسفالت، رویکردی متفاوت در روسازی معابر شهرک خودرو قم
مدیرعامل سازمان میادین شهرداری قم گفت: با هدف افزایش دوام و عمر روسازی معابر شهرک خودرو، از بتن مُسلح با مقاومت فشاری مناسب به‌عنوان جایگزین آسفالت استفاده‌شده است.

به گزارش واحد خبر سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم، محسن صادقی امینی با اعلام این خبر افزود: با توجه به اینکه فعالیت ناشی از وجود مراکز منتسب به خدمات خودرو سبب نرم شدن و ضعیف شدن روکش آسفالت در معابر و شوارع شهرک خودرو خواهد شد، از بتن مُسلح با مقاومت فشاری مناسب به‌عنوان جایگزین آسفالت با هدف افزایش دوام و عمر روسازی استفاده‌شده است.

وی با اشاره به اجرای عملیات 100 مترمکعبی به‌صورت بتن مسلح در بلوک B12 گفت: خیابان C2 در مجاورت بلوک B12 به‌تازگی به متراژ 100 مترمکعب با استفاده از میلگردهای تقویتی و با مقاومت فشاری مناسب تحت عنوان C25 انجام، و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری تصریح کرد: صنوف و خدمات مرتبط با خودرو نیازمند در نظر گرفتن شرایط خاص ازجمله پیاده‌روسازی و روسازی معابر و شوارع به‌صورت اختصاصی است، زیرا روش‌های تعمیر و نگهداری و استفاده از مواد لغزنده مانند روغن‌ها و مایع گریس و نیز فعالیت ناشی از مراکز موصوف می‌تواند باعث تخریب روکش آسفالت شود.

صادقی امینی افزود: اجرای روکش بتن مسلح در شهرک خودرو سبب کاهش ترک‌خوردگی،ساییدگی و از بین رفتن بافت می‌شود و علاوه بر مزیت سرعت در اجرا و دوام بالا، به زیبایی بصری کمک شایانی خواهد کرد.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/FEP3C