رفتن به محتوای اصلی
۱۲ خرداد, ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۲
معاون شهردار قم خبر داد:

اقدامات و تمهیدات همه‌جانبه شهرداری قم برای 14 و 15 خرداد 1403

اقدامات و تمهیدات همه‌جانبه شهرداری قم برای 14 و 15 خرداد 1403
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: با توجه به فرارسیدن ایام رحلت امام خمینی (ره) و یوم‌الله 15 خرداد، شهرداری قم با بسیج همه نیروهاو امکانات بااجرای برنامه‎های متنوع آماده خدمات‎رسانی مطلوب به زائرین و مسافران است.

مهدی اصفهانیان مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به فرارسیدن ایام رحلت حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: با توجه به تشکیل و فعالیت ستادهای هشتگانه خدماتی و اطلاع‌رسانی با محوریت حوزه معاونت خدمات شهری و فعالیت گسترده کمیته‎های ده‌گانه در زمینه مناسب‌سازی محیطی از طریق سیاه‌پوش کردن معابر، ساخت و نصب المان مناسبتی، نصب بنر و پلاکارد با محتوای مناسب با ارتحال حضرت امام (ره) و قیام 15خرداد، تجهیز و آماده‎سازی پارک‎سوارها خصوصاً پارک‎سوار شمالی و امیرکبیر، پارک‎سوارهای پیرامون مسجد مقدس جمکران به تسهیلات رفاهی موردنیاز زائرین از قبیل سرویس‎های بهداشتی، روشنایی، نمازخانه، ایستگاه شارژ موبایل، خط‎کشی، استقرار ستادهای خدمات‎رسانی و اطلاع‎رسانی در پارک‎سوارها و مسیر تردد زائرین، نظافت و پاک‌سازی معابر و شوارع اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 1500 نفر از پرسنل خدماتی و فضای سبز به‌کارگیری خواهد شد، ابراز کرد: ماشین‌آلات مکانیزه خدمات شهری در سطح مناطق هشتگانه خصوصاً مناطق در مسیر عبور زائرین و هسته مرکزی و پیرامون حرم کریمه اهل‌بیت (س) و مسجد مقدس جمکران به ارائه سرویس خواهند پرداخت.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: برنامه‎ریزی به‌منظور سرویس‎دهی ناوگان اتوبوس‎رانی و تاکسی‎رانی، پیش‎بینی تمهیدات لازم برای جابجایی زائرین حرم امام خمینی (ره) و همچنین تأمین اتوبوس حدفاصل پارک‎سوار شمالی تا حرم مطهر به‌طور مستمر و در تمامی ساعات شبانه‌روز صورت گرفته است.

وی با اشاره به برپایی مراسم راهپیمایی یوم‌الله 15 خرداد در میدان روح‌الله به‌طرف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) افزود: آماده‏‎سازی و فضاسازی مسیر خیابان معلم - چهارراه شهدا، خیابان ارم و پیرامون شبستان حضرت امام خمینی (ره)، شستشو و نظافت و آماده‌سازی مسیر به‌صورت ویژه برنامه‌ریزی‌شده است.

اصفهانیان مقدم با بیان اینکه در راستای تأمین و افزایش ضریب ایمنی پارک‎سوارهای ویژه تردد زائرین از آماده‎باش و استقرار کلیه پرسنل عملیات و خودروهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در پارک‌سوارها و اتوبان قم - تهران خبر داد و گفت: برنامه‎ریزی در راستای کنترل ناهنجاری‎های اجتماعی با همکاری نیروی انتظامی، بهزیستی با محوریت اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری و جمع‎آوری متکدیان و دست‌فروشان از محوطه پیرامون هسته مرکزی، مسجد مقدس جمکران و پارک‎سوارها انجام می‌شود.

وی در ادامه با توجه به‌ضرورت و اهمیت توجه به موضوعات فرهنگی جهت زائرین و مسافرین در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) تصریح کرد: با محوریت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم برنامه‌های متنوع فرهنگی با همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در دستور کار قرارگرفته است.

وی عنوان کرد: با توجه به پیش‌بینی حضور گسترده زائرین و مسافرین در شهر قم در ایام تعطیلات 14 و 15 خرداد، آماده‌سازی کلیه بوستان‌های سطح مناطق هشتگانه به‌ویژه در مبادی ورودی شهر و هسته مرکزی و پیرامون مسجد مقدس جمکران ضمن آماده‌سازی حداقل 6 بوستان جهت اسکان زائرین در این ایام صورت گرفته است.

وی در خاتمه یادآور شد: شهروندان و زائرین گرامی جهت ارائه هرگونه پیشنهادات و نظرات سازنده خود در راستای ارتقای کمی و کیفی و بهبود خدمات‌رسانی و طرح پیشنهاد سازنده می‌توانند با سامانه مدیریت شهری 137 تماس حاصل کرده و شهرداری را در امر خدمت‌رسانی یاری نمایند.

انتهای پیام/104


https://qom.ir/twPlp