رفتن به محتوای اصلی
۲۸ شهریور, ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۷
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قم:

انتقاد از عدم همکاری برخی ادارات قم در تفکیک و تحویل پسماند خشک/تولید روزانه 140 تن پسماند خشک در قم

انتقاد از عدم همکاری برخی ادارات قم در تفکیک و تحویل پسماند خشک/تولید روزانه 140 تن پسماند خشک در قم
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه قانون تکلیف کرده که تمامی ادارات تفکیک از مبدأ را انجام دهند و به مدیریت اجرایی پسماندها، پسماند خشک را تحویل دهند، گفت: بسیاری از ادارات یا آن را تفکیک نمی‌کنند و یا تحویل نمی‌دهند.

به گزارش شهرنیوز، سید عبدالله میرابراهیمی در گفتگویی پیرامون وضعیت مدیریت پسماند در قم اظهار داشت: در شهر قم روزانه حدود 690 تن پسماند در شبانه‌روز تولید می‌شود که 140 تن آن پسماند خشک است.

وی با بیان اینکه قانون تکلیف کرده که تمامی ادارات تفکیک از مبدأ را انجام دهند و به مدیریت اجرایی پسماندها، پسماند خشک را تحویل دهند، اضافه کرد: بسیاری از ادارات یا آن را تفکیک نمی‌کنند و یا تحویل نمی‌دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم عنوان کرد: درحالی‌که همه زیرساخت‌ها مهیا و آموزش لازم ارائه‌شده و مخازن در اختیارشان قرار داده‌ایم، اما برخی از ادارات، اگر پسماند را تفکیک می‌کنند به‌صورت غیررسمی و غیرمجاز به سیستم‌های غیررسمی واگذار می‌کنند.

وی تصریح کرد: سازمان پسماند اقدامات آموزشی را در چند سال گذشته تاکنون آغاز کرده است، مثلاً آموزش به خانواده‌ها در بوستان‌ها و پارک‌ها و اماکن عمومی و همچنین فعالیت مستمر غرفه‌های بازیافت و یا حضور در مدارس بخشی از این فعالیت‌هاست که دراین‌باره همراهی شهروندان مهم‌ترین بخش است.

میرابراهیمی خاطرنشان کرد: روزانه 6 تن از 140 تن زباله‌های خشک در مرکز دفن زباله تفکیک می‌شود و نیاز به همت داریم تا این مقدار به صفر برسد.

گفتنی است حدود 20 سال قبل قانونی مبنی بر مدیریت و تفکیک آن از مبدأ به شهرداری‌ها ابلاغ شد، این آئین‌نامه اجرایی قانون مدیریت پسماند ماده 4 در مراکز استان‌ها و همچنین شهرهایی با جمعیت بیش از یک میلیون نفر تا پایان سال 1390 و در سایر شهرها و روستاها تا پایان سال 1392 همه پسماندهای عادی را به‌صورت تفکیک‌شده جمع‌آوری نمایند از تصویب قانون تا اجرای آن زمان زیادی طول کشید البته مدیران سازمان پسماند معتقد هستند بسیاری از دستگاه‌های مربوط پای‌کار نیامدند.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/P9NY