رفتن به محتوای اصلی
۲۶ دی, ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۰
معاون شهردار قم خبر داد:

انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی برای تکمیل بدنه پروژه فاز 5 عمار یاسر

انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی برای تکمیل بدنه پروژه فاز 5 عمار یاسر
معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم از تشکیل کمیته‌ای با مشارکت یکی از بانک‌های عامل برای بهسازی بدنه پروژه فاز پنجم عمار یاسر خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه‌هایی در حال انعقاد است که به‌محض نهایی شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش شهرنیوز، مهرداد توکلی مقدم در نشست رسانه‌ای پروژه بزرگ فاز ۵ محور عمار یاسر که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد با اشاره به اینکه این پروژه تا میدان سپاه به طول حدود دو کیلومتر اجرایی می‌شود، اظهار داشت: این پروژه بالای نیم‌قرن عمر داشته و شروع تملکات آن از 40 سال قبل بوده است.

وی با بیان اینکه تملک 275 پلاک برای این طرح پیش‌بینی‌شده بود، ابراز کرد: در حال حاضر تملک 14 پلاک دیگر از خیابان شهید فاطمی تا ریل راه‌آهن باقیمانده که در دستور کار منطقه هفت شهرداری قرار دارد که امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم تا پایان سال 1401 حدود 59 باب مسکونی با 8200 مترمربع مساحت به ارزش 3 هزار و 100 میلیارد ریال تملک شد، مطرح کرد: در سال جاری نیز 38 پلاک دیگر با حدود 6 هزار مترمربع مساحت آزادسازی شد که اعتبار آن سه هزار و 200 میلیارد ریال بوده است.

وی از برنامه‌ریزی برای تکمیل بدنه فاز 5 عمار یاسر خبر داد و بر استفاده از بازارهای تجاری پویا و حتی استفاده از بازار سرمایه‌گذاری تأکید کرد و ادامه داد: حدود 40 بلوک در بدنه این طرح امکان جذب سرمایه‌گذاری و احداث 30 هزار مترمربع را دارد که باید به شکلی باشد که از نظر سیما و منظر شهری، مبلمان شهری، دسترسی آسان، مباحث ترافیکی و... در آن پیش‌بینی‌شده باشد.

توکلی خاطرنشان کرد: تمهیداتی اندیشیده شده که مالکان و ساکنانی که تمایل به سرمایه‌گذاری دارند بتوانند وارد پروژه‌های سرمایه‌گذاری بدنه این پروژه شوند.

وی از تشکیل کمیته‌ای با مشارکت یکی از بانک‌های عامل در این راستا خبر داد و یادآور شد: تفاهم‌نامه‌هایی در حال انعقاد است که به‌محض نهایی شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/104


https://qom.ir/ymPkl