رفتن به محتوای اصلی
۴ شهریور, ۱۴۰۲ / ۰۶:۵۴

اولویت منطقه یک شهرداری قم توسعه و تعریض معابر است

اولویت منطقه یک شهرداری قم توسعه و تعریض معابر است
مدیر منطقه یک شهرداری قم گفت: منطقه یک عمدتاً بافت فرسوده است، تمرکز کارها در این منطقه بر تملک، توسعه و تعریض معابر است.

مجید محمدرضا خانی در مراسمی که به مناسبت هفته دولت و در راستای برنامه شهرداری قم برای گفتگوی بی‌واسطه مسئولان با مردم در مسجد فاطمیه خیابان ۱۹ دی برگزار شد اظهار داشت: منطقه یک شهر قم حدود ۳۰ درصد بافت فرسوده دارد و ۱۱ درصد آن نیز بافت تاریخی است که تقریباً قدیمی‌ترین منطقه به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه منطقه یک عمدتاً بافت فرسوده است، تمرکز کارها در این منطقه بر تملک، توسعه و تعریض معابر است و امسال هم بر اساس بودجه مصوب برنامه‌های مختلفی در حال اجرا است.

محمدرضا خانی افزود: در خصوص خدمات شهری که در این منطقه صورت می‌گیرد می‌توان به جمع‌آوری پسماند در این منطقه اشاره کرد که بالغ بر ۳ هزار و ۲۰۰ تن در ماه است.

وی با بیان این که سرانه تولید پسماند در منطقه ما حدود ۱۴ کیلو است، تصریح کرد: همچنین نظافت معابر بالغ بر ۴۰۰ هکتار است که روزانه صورت می‌گیرد.

محمدرضا خانی ابراز داشت: اولویت ما در سال گذشته تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بود به‌خصوص پروژه‌هایی که نقش اساسی در توسعه منطقه دارند.

وی ادامه داد: یکی از این پروژه‌ها پارکینگ و صحن چهل اختران بود که بحث تملکات انجام، پروژه‌های عمرانی شروع و تا پایان سال به نتیجه می‌رسد.

محمدرضا خانی ادامه داد: در بحث جمع‌آوری آب‌های سطحی با توجه به اینکه سطح منطقه یک پایین است و آب‌های سطحی زیادی از مناطق دیگر شهر به سمت منطقه یک سرازیر می‌شود، اقداماتی انجام شده که یکی از این اقدامات لوله گذاری در خیابان محتشم کاشانی است.

وی تأکید کرد: همچنین در مورد مبارزه با حیوانات موذی و جوندگان (موش) اقدامات مؤثر و خوبی در سطح مناطق قدیمی شهر انجام شده است که ثمربخش بوده است.

انتهای پیام/103


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/9tNn