به گزارش شهرنیوز،محمد عباسی در گفتوگویی در خصوص ایمن سازی بلوار فردوسی در مسیر منتهی به پل سید حسن نصرالله اظهار کرد: آمار تصادفات باید از سوی پلیس راهور ارائه شود، اما با توجه به اهمیت ایمنی معابر و آرامسازی آنها که جزو رسالت های شهرداری قم است، بررسیها بر اساس گزارشهای موجود آغاز شده و دستورات لازم نیز صادر شده است.
وی با بیان اینکه سرعتکاهها یکی از ابزارهای موثر در آرامسازی و ایمنسازی معابر هستند، افزود: گزینههای دیگری نیز وجود دارد مانند ایجاد تقاطع، ساخت پلهای عابر پیاده، و در صورت لزوم نصب دوربینهای ثبت تخلف سرعت و تمامی این گزینهها باید بررسی شده و در کمیتههای مربوطه تصمیمگیری شود.
مدیرکل مهندسی و اجرایی حملونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: پس از این مراحل، تصمیم نهایی اجرا شده و یکی از این اقدامات برای آرامسازی در محور مورد نظر انجام خواهد شد.
وی گفت: تمامی این اقدامات نیاز به عارضهسنجی دقیق در محورهای مورد نظر دارد و این بررسیها در حال انجام است.
عباسی بیان کرد:درمحورهایی مانند فاصله بین میدان قلم سابق (بلوار لقمان) تا بلوارآیت الله صدوقی، گزینههایی همچون ایجاد تقاطع یا ساخت پل عابر پیاده در دست بررسی است.
وی افزود: اگر این اقدامات در کوتاهترین زمان ممکن انجام نشود، حداقل سرعتکاه در آن محل ایجاد خواهد شد تا ایمنی عبور و مرور تضمین شود.