رفتن به محتوای اصلی

بازسازی یک روستای سنتی در دل شهر قم با راه‌اندازی دمنوشخانه بوستان علوی

بازسازی یک روستای سنتی در دل شهر قم با راه‌اندازی دمنوشخانه بوستان علوی
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم مجموعه دمنوش‌خانه بوستان علوی را تداعی‌کننده یک روستا در دل شهر قم دانست.

به گزارش شهرنیوز، پیام جوادیان در آیین برگزاری گام دوم افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی 198 پروژه شهری در سال 1403 و بهره‌برداری از باغ گیاهان دارویی و دمنوشخانه بوستان علوی، هدف مجموعه را ایجاد بسترهای نشاط اجتماعی مبتنی فرهنگ ایرانی و اسلامی با محوریت خانواده ذکر کرد و اظهار کرد: حدود یک ماه پیش یک مجموعه بسیار بزرگ در شهر قم به نام شهربازی «سرزمین شادی» افتتاح شد و در کمتر از یک ماه مجموعه فاخری مانند «ارگ شمعدانی» ایجادشده است که به زائران و همه شهروندان شهر قم تقدیم می‌شود.

 وی با بیان اینکه همه این طرح‌ها در راستای تقویت نشاط اجتماعی مردم قم و زائران است تا در کنار استفاده از معنویات در شهر قم، بتوانند به تفریحات سالم بپردازند، افزود: این مکان حدود ۶۰۰۰ مترمربع است که در گذشته به‌عنوان باغ‌وحش فعالیت می‌کرد و طی سال‌های اخیر وضعیت نامطلوبی داشت.

 مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: طی بازدیدهایی که انجام گرفت تصمیم بر آن شد تا یک مجموعه باغ گیاهان دارویی و مجموعه سنتی ایرانی_اسلامی در چنین مکانی راه‌اندازی شود.

 مدیرعامل سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۲ تشریفات قانونی این کار انجام و سرمایه‌گذار این مجموعه انتخاب شد.

 جوادیان با تأکید بر اینکه این مجموعه یک مجموعه گیاهان دارویی است و ۲۸ حجره به‌صورت کاملاً سنتی در آن ساخته‌شده است، گفت: از بخش‌های این مجموعه، باغ گیاهان دارویی با بیش از ۱۸۰ گونه گیاهان دارویی است.

 وی ادامه داد: قسمت سیاه‌چادر و بخش گلخانه گیاهان دارویی که عرضه گیاهان دارویی را به شهروندان ارائه می‌دهد؛ حکیم خانه، قسمت عطاری سنتی و غرفه صنایع‌دستی از دیگر بخش‌های این مجموعه است که یک مجموعه کامل و تداعی‌کننده یک روستای اصیل در دل شهر است.

انتهای پیام/103

 


https://qom.ir/ttPrO