رفتن به محتوای اصلی
۳ تیر, ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۶
عضو شورای شهر قم:

بلوار جعفرطیار(ع) الگوی حرکت ترافیکی شهر قم را متحول می‌کند

بلوار جعفرطیار(ع) الگوی حرکت ترافیکی شهر قم را متحول می‌کند
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: بلوار حضرت جعفرطیار(ع) با اتصال محور عمار یاسر به میدان سپاه، الگوی حرکت ترافیکی در شهر قم را متحول می‌کند.

به گزارش شهرنیوز، روح‌الله امراللهی در حاشیه برگزاری سومین گام از افتتاح ۱۹۸ پروژه شهری در سال 1403، با اشاره به افتتاح فاز 5 عمار یاسر و بلوار حضرت جعفر طیار(ع) اظهار کرد: مهم‌ترین پروژه‌ای که در این گام افتتاح می‌شود، امتداد محور عمار یاسر با نام خیابان جعفر طیار(ع) است که پس از ۵۶ سال به بهره‌برداری رسید.

 وی افزود: این محور در ادوار مختلف تحت تملک بود و امتداد آن به میدان سپاه منتهی می‌شود که در این نقطه نیز تقاطع غیرهمسطح احداث خواهد شد.

 رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اهمیت بلوار جعفر طیار(ع) اضافه کرد: تکمیل محور عمار یاسر الگوی حرکتی را در شهر قم تکمیل می‌کند و با تقاطعی که با بلوار جمهوری اسلامی دارد، شکل و رفتار ترافیکی جدیدی در شهر خواهیم داشت.

وی افتتاح ساختمان شورای اسلامی شهر را نیز موردتوجه قرار داد و گفت: طرح قبلی این ساختمان ۹۶۰۰ مترمربع بود که در بازنگری انجام‌شده در ۵۰۰۰ مترمربع به بهره‌برداری رسید که یک طبقه در اختیار نمایندگان شهر قم در مجلس شورای اسلامی و سه‌طبقه در اختیار شورای اسلامی شهر قم قرار می‌گیرد.

 امراللهی اضافه کرد: ساختمان شورای اسلامی شهر قم بر اساس معماری اسلامی_ایرانی طراحی‌شده است که با هشت کمیسیون، چهار سالن فرعی و یک سالن اصلی فعالیت می‌کند و می‌تواند کارکردهای مختلفی در شهر قم داشته باشد.

انتهای پیام/104


https://qom.ir/tMPA2