رفتن به محتوای اصلی
۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۰

بهسازی فضای سبز بلوار جلال آل احمد با کاشت درختان مثمر

بهسازی فضای سبز بلوار جلال آل احمد با کاشت درختان مثمر
مدیر منطقه 2 شهرداری قم از بهسازی فضای سبز بلوار جلال آل احمد با کاشت درختان مثمر خبر داد.

به گزارش واحد خبر منطقه 2 شهرداری قم، سید رضا حسینی با اشاره به محدوده بلوار جلال آل احمد که از محله‌های پر جمعیت در این منطقه شهری است، گفت: در این معبر عرصه قابل توجهی برای توسعه فضای سبز وجود دارد که از سالیان قبل اقداماتی برای احداث فضای سبز آ« انجام شده بود که به دلیل قرار گرفتن در محدوده مسیر خطوط انتقال برق و همچنین محدودیت بستر کاشت و کیفیت آب آبیاری نتایج مطلوب حاصل نشد.

وی رویکرد شهرداری قم در راستای بهبود سیما و منظر شهری و توسعه فضای سبز را از جمله اهداف بهسازی و توسعه درختکاری این عرصه دانست و تصریح کرد: پس از اقدامات کارشناسی و تحلیل موانع و محدودیت‌ها، ضرورت اصلاح بستر کاشت در دستور کار قرار گرفت و عملیات اجرایی این پروژه برنامه‌ریزی و اجرای آن آغاز شد.

مدیر منطقه 2 شهرداری قم مساحت این پروژه را 9600 متر مربع و در طول 730 متر عنوان کرد و افزود: حدود 1000 متر مکعب عملیات خاکبرداری و خاکریزی در این پروژه به انجام رسیده و سیستم آبیاری تحت فشار قطره‌ای نیز اجرا شده است.

حسینی همچنین رویکرد استفاده از درختان مثمر در این عرصه فضای سبز را یادآور شد و ادامه داد: نهال درختان مثمر از جمله  انار و زیتون از جمله گونه‌های گیاهی مورد استفاده در این عرصه فضای سبز شهری است.

پایان خبر/103

 


https://qom.ir/KMPWr