رفتن به محتوای اصلی
۱۲ مهر, ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۸
معاون عمرانی شهرداری قم:

بهسازی مسیر ریل راه‌آهن قم در گرو تعیین تکلیف مالکیت زمین است

بهسازی مسیر ریل راه‌آهن قم در گرو تعیین تکلیف مالکیت زمین است
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: طراحی و مناقصه احداث فضای سبز شهری حدفاصل مصلی تا تقاطع عمار یاسر با اعتبار ۱۷۷ میلیارد ریال انجام‌ شده، اما این طرح به علت مباحث مالکیت متوقف‌شده است و در حال مذاکره برای توافق هستیم.

به گزارش شهرنیوز، عباس حلوایی‌زاده در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم گزارشی از روند اجرایی پروژه جمع‌آوری ریل راه‌آهن متروکه ارائه داد و اظهار کرد: عملیات جمع‌آوری ریل راه‌آهن متروکه پس از سفر ریاست‌جمهوری و از تاریخ چهاردهم اسفندماه ۱۴۰۰ کلید خورد.

وی مصوبه فرمانداری مبنی بر استفاده از پیمانکاران واجد شرایط دانست و افزود: طبق این مصوبه جمع‌آوری کل مصالح و برنامه‌ریزی لازم برای جمع‌آوری، زیرسازی و تسطیح کامل مسیر بر عهده شهرداری است و نهادهایی مانند سپاه، راهداری و بنیاد مسکن در جمع‌آوری مصالح و زیرسازی و برآورد انجام کار با شهرداری همکاری کنند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم، سازمان توسعه و عمران را اجراکننده عملیات جمع‌آوری ریل دانست و خاطرنشان کرد: مبلغ پیمان سازمان توسعه و عمران عددی بالغ‌بر ۱۷ میلیارد تومان بوده و عملیات تکمیلی خاک‌برداری تحت پیمان شرکت پاسیان سازان نیز با مبلغی برابر ۲۰ میلیارد تومان انجام شده است.

حلوایی‌زاده ادامه داد: طراحی و مناقصه احداث فضای سبز شهری حدفاصل مصلی تا تقاطع عمار یاسر بااعتبار ۱۷۷ میلیارد ریال انجام شده، اما پروژه به علت مباحث مالکیت متوقف شده است و در حال مذاکره برای توافق هستیم.

وی از طراحی نقشه‌های اجرایی فاز ۲ بخش دوم از تقاطع عمار یاسر تا تقاطع عطاران خبر داد و گفت: قرارداد طراحی جدید برای بهسازی پل تاریخی راه‌آهن به‌عنوان پیاده‌راه شهری بین مناطق ۲ و ۴ شهری نیز منعقدشده و در صورت حل مشکل معارض کار آغاز خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم تأکید کرد: این طرح آماده اجرایی شدن است و تمام مراحل قانونی و برنامه‌ریزی آن انجام‌شده و در صورت رفع مشکلات پروژه در کمترین زمان عملیات عمرانی پروژه آغاز می‌شود تا این مسیر به‌عنوان یکی از مسیرهای پیاده‌روی به سمت جمکران مورد استفاده شهروندان و زائران قرار گیرد.

حلوایی‌زاده افزود: در حال حاضر در مساحت ۲.‏۳ هکتاری معارض ملکی برای ریل‌های جمع‌آوری شده راه‌آهن وجود دارد که دولت قول اختصاص ۸۰ هکتار از اراضی پردیسان برای حل این معضل را داده بود.

انتهای پیام/104


https://qom.ir/toNT