رفتن به محتوای اصلی
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم:

تبدیل خانه موزه شهدا در قم به مقصد گردشگری

تبدیل خانه موزه شهدا در قم به مقصد گردشگری
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: خانه موزه شهیدان زین‌الدین با هدف معرفی الگوهای جنگ و جهاد به دانش‌آموزان و گردشگران به یکی از پروژه‌های شاخص فرهنگی شهر قم تبدیل شده است.

به گزارش شهرنیوز، سید محمد موسوی منش در دیدار با مادر شهیدان زین‌الدین اظهار کرد: هدف از ایجاد خانه موزه شهدا در شهرها به عنوان پایگاهی برای معرفی سبک زندگی و سیره شهدا بوده است.

وی الگوگیری و بحث هویت بخشی یکی از مهم‌ترین مشکلات جامعه الان است، افزود: خانه موزه شهیدان زین‌الدین علاوه بر معرفی الگو و اسطوره‌های جنگ و جهاد به دانش آموزان، به عنوان مقصد گردشگری و مرکز فرهنگی تبدیل شده و سالهاست میزبان زائران و مجاوران شهر کریمه اهل بیت است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم خاطرنشان کرد: برنامه‌های لازم انجام شده تا خانه موزه شهید زین‌الدین به عنوان مقصد گردشگری میان مسافران، و به عنوان پروژه شاخص شهرداری قم در میان مدیران استانی معرفی شود.

وی با بیان اینکه خانه موزه شهیدان زین‌الدین در ۲ مرحله تکمیل و بهسازی شد، اضافه کرد: خانه موزه شهیدان زین‌الدین در مرحله اول در سال ۹۶ تکمیل و بهسازی خانه موزه در سال ۹۷ مورد توجه مدیریت شهری قرار گرفت و در سال ۱۴۰۲ افتتاح شد.

موسوی منش تصریح کرد: برحسب دستور شهردار قم در سال ۱۴۰۲ به منظور سیاستگذاری و خط مشی خانه موزه شهدا، هیئت امنا خانه موزه شهدا متشکل از نماینده خانواده شهدا، نماینده سپاه، نماینده شهردار منطقه، مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری قم و برخی از اعضا شورای اسلامی شهر قم تشکیل شد.

بازدید ۸۰۰۰ نفر از خانه موزه شهیدان زین‌الدین وی عنوان کرد: طی سه سال گذشته حدود ۸ هزار نفر در خانه موزه شهیدان زین‌الدین حضور داشته و در برنامه‌ها شرکت کرده‌اند.

موسوی منش اضافه کرد: رونمایی از تابلو شهدا، ارائه سند هویتی و شناسنامه شهید زین‌الدین در سال ۱۴۰۳۶، پخش مستندها، کتب سیره شهدا و دفاع مقدس، محافل قرانی و ادبی، محفل شعر به خط شعر خورشید، مراسم سوگواری و اعیاد، برپایی کارگاه‌های آموزشی اندیشه امام خمینی (ره)،نشست‌های بصیرتی و تورهای قم گردی از جمله برنامه‌هایی است که در خانه موزه شهید زین‌الدین برگزار شده است.

وی گفت: هماهنگی‌های لازم در سال جاری انجام شده تا تور روایت پیشرفت، روایت انقلاب و روایت دفاع مقدس برای گروه‌های دانش آموزی، دانشجویی و گروه‌های مختلف کارکنان ادارات برگزار شود.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم ابراز کرد: برنامه‌ریزی لازم انجام شده تا دوره رهروان امر به معروف و نهی از منکر در خانه موزه شهید زین‌الدین برگزار شود.

وی با تاکید بر اهمیت عفاف و حجاب گفت: همچنین با همکاری مدارس در سطح شهر برنامه‌ریزی انجام شده تا زنگ مدارس با عنوان زنگ حجاب ویژه گروه‌های دانش آموزی در خانه موزه شهیدان زین‌الدین برپا شود.


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/MEPlU