رفتن به محتوای اصلی
۱ بهمن, ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۱
شهردار قم:

نقش تبیین اقدامات شهرداری در ایجاد امید در جامعه/پیش‌بینی ۴۵۰۰ میلیارد ریال بودجه فرهنگی قم برای ۱۴۰۳

تبیین اقدامات شهرداری ایجاد امید در جامعه می‌کند/پیش‌بینی ۴۵۰۰ میلیارد ریال بودجه فرهنگی قم برای ۱۴۰۳
شهردار قم گفت: اقدامات فرهنگی در بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری قم، چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سهم خواهند داشت.

به گزارش شهرنیوز، دکتر سیدمرتضی سقائیان‌نژاد امروز در دیدار با ائمه جماعات منتخب شهر قم که در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: انگیزه اصلی برگزاری این جلسات در مرحله نخست بحث جهاد تبیین است.

 وی با اشاره به اینکه قوی‌ترین محور اجرایی در شهر، شهرداری‌ها هستند، افزود: ۳۷۲ وظیفه در شهرداری‌ها مطرح است و اقدامات شهرداری‌ها بیش‌تر در سفره‌های مردم نمایان می‌شود.

 شهردار قم با بیان اینکه ارتباطات شهرداری‌ها و مردم مانند آب و مردم است، خاطرنشان کرد: این‌گونه جلسات باید زودتر برگزار می‌شد، چراکه ائمه جماعات جز محورهای مهمی هستند که به‌صورت مستقیم با مردم در ارتباط هستند.

 سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه محله محوری سنت حسنه‌ای است که از صدر اسلام مطرح بوده است، ابراز کرد: محور محله نیز مسجد است که می‌تواند مردم را در محورهای مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، عبادی و مذهبی هدایت کند.

 لزوم نقش‌آفرینی مسجد در عرصه فرهنگی اجتماعی

وی با بیان اینکه امام مسجد، کانون تمام این حرکت‌ها است، تصریح کرد: اگر امام مسجد فرصت خاصی را برای مساجد بگذارد و حرکت‌های خاصی را در حوزه اجتماعی و فرهنگی انجام دهد، به طور قطع اقبال مردم به مساجد افزایش پیدا می‌کند.

 شهردار قم با اشاره به اینکه تبیین اقدامات شهری برای ائمه جماعات واجب است، اضافه کرد: اقدامات شهری نقش مؤثری در ایجاد امید در جامعه دارد.

 سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه در طول سالیان گذشته و پیش از انقلاب اسلامی قم مورد بی‌توجهی‌هایی بوده است، عنوان کرد: تمام این بی‌توجهی‌ها و کمبود زیرساخت‌ها در برنامه نخست راهبردی عملیاتی شهر قم دیده شد.

 وی با بیان اینکه ۳۵ تقاطع در این برنامه‌ها برای شهر قم در نظر گرفته شده بود، ادامه داد: تاکنون ۲۲ تقاطع تکمیل‌شده و سال آینده نیز ۱۰ تقاطع در دستور کار قرار می‌گیرد.

 هزینه ۱۶۰۰ میلیارد تومانی تونل امام موسی صدر

شهردار قم با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها، تونل امام موسی صدر است، مطرح کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده این پروژه بیش از هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 سقائیان‌نژاد با بیان اینکه تلاش کردیم از نظرات حوزویان و دانشگاهیان بهره‌مند شویم، عنوان کرد: همچنین عدالت محوری و توزیع مناسب خدمات در مناطق مختلف در دستور کار قرار دارد.

 وی با اشاره به اینکه امروز مباحثی مبنی بر استفاده از آب شرب در فضای سبز مطرح است که باید بگوییم در تمام فضاهای سبز خارج از شهر از پساب استفاده می‌شود و در داخل شهر نیز از چاه‌های آب بهره می‌بریم، خاطرنشان کرد: استفاده از آب شرب از ۶۰ درصد به ۱۷ درصد رسیده است.

 بازگشایی ۱۱ معبر مهم در شهر قم

شهردار قم با بیان اینکه ۱۱ خیابان مهم در قم بازگشایی‌شده است، تصریح کرد: ازجمله این خیابان‌ها می‌توان به خیابان عمار یاسر اشاره کرد که بیش از ۵۴ سال قدمت دارد، برای سال ۱۴۰۳ بودجه‌ای حدود ۱۵ هزار میلیارد پیش‌بینی‌شده است که امیدواریم بتواند خون تازه‌ای در شهر ایجاد کند.

 وی با بیان اینکه در برنامه در نظر داریم ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر قم داشته باشیم، ابراز کرد: در دهه گذشته سن اتوبوس‌رانی قم ۱۲ سال بوده است ولی توانسته‌ایم سن این اتوبوس‌ها را به ۲ سال برسانیم.

 سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه دو خط مترو در شهر قم داریم، گفت: خط A به طول ۶ کیلومتر تکمیل‌شده است و امروز تنها در انتظار تکمیل واگن هستیم که وظیفه تکمیل آن با وزارت کشور است.

 وی با بیان اینکه در مباحث فرهنگی برای سال آینده ۴۵۵ میلیارد تومان هزینه می‌شود، اظهار کرد: افزایش سرانه مراکز فرهنگی و هنری، خانه فرهنگ، کتابخانه بوستان خضر، تکمیل مجموعه‌های فرهنگی و تفریحی از جمله برنامه‌های سال آینده است.

 شهردار قم با اشاره به اینکه کمک‌هایی برای توسعه تجاری مساجد می‌توانیم داشته باشیم، مطرح کرد: همچنین برای کانون‌های فرهنگی مساجد نیز می‌توانیم همکاری داشته باشیم.

 ساخت بزرگترین کتابخانه شیعه در قم

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه بزرگ‌ترین کتابخانه شیعی در ۱۴ طبقه در محور بلوار پیامبر اعظم (ص) در حال ساخت است، افزود: تلاش داریم در محور بلوار پیامبر اعظم (ص) تنها به پروژه‌های تجاری توجه نشود و تمام موضوعات در کنار یکدیگر دیده شوند.

 وی با اشاره به اینکه ۶۰۰۰ پارکینگ در اطراف حرم در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: دو هزار پارکینگ در قالب پروژه پارکینگ ضلع شرقی از طریق سرمایه‌گذار در حال احداث است.

 شهردار قم با بیان اینکه ۱۳ محور فرهنگی در شهر پیش‌بینی‌شده است، تصریح کرد: در نظر داریم تمام زائرانی که به قم می‌آیند در این محورهای فرهنگی، آشنایی لازم را با مباحث مختلف داشته باشند.

انتهای پیام/104


https://qom.ir/yMPDk