رفتن به محتوای اصلی
۲۳ تیر, ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۹
مدیر منطقه هفت قم:

تدارک ویژه منطقه ۷ شهرداری قم در ماه محرم/سایبان و مه‌پاش در میدان آستانه نصب شد

تدارک ویژه منطقه ۷ شهرداری قم در ماه محرم/میدان آستانه مجهز به سایبان و مه‌پاش شد
مدیر منطقه هفت شهرداری قم از آمادگی همه‌جانبه این منطقه در راستای استقبال از ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و خدمات‌رسانی شایسته به عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) خبر داد.

به گزارش واحد خبر منطقه هفت شهرداری قم، محمد رمضانی ضمن تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: به‌منظور رفاه حال عاشقان حسینی، طول مسیر میدان بزرگ امام خمینی (ره) و میدان آستانه مجهز به سایبان و مه‌پاش شده است.

وی با بیان اینکه برای احداث سایبان، ۵۰۰ متر مسیر تردد زائران در عرض ۳ متر با شیت‌های سایبان پوشش داده‌شده تا عزاداران در طول مسیر با راحتی بیشتری تردد نمایند، افزود: این مسیر ۵۰۰ متری در دو مسیر رفت‌وبرگشت و با عرض ۳ متر در هر جهت تحت پوشش قرار گرفته شده است

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با تأکید بر اینکه در طول مسیر ۵۰۰ متری این سایبان، ۱۵۰۰ دستگاه نازل مه‌پاش نیز نصب‌شده تا با مه‌پاشی مسیر، به تلطیف هوا کمک شود، گفت: برای نصب مه پاش‌ها ۴۵۰ متر لوله‌کشی در سایبان‌ها انجام‌شده و همچنین ۲۵۰ متر لوله اصلی تا پمپ برای انتقال آب به مه پاش‌ها نصب‌شده است .

وی خاطرنشان کرد: به‌منظور نصب این تجهیزات ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است که شامل ۵۰۰ میلیون ریال هزینه خرید شیت‌های سایبان و یک میلیارد ریال نیز برای پمپ و لوله و تجهیزات هزینه شده و درنهایت ۷ میلیارد ریال نیز صرف تأمین داربست جهت برپایی مسیر سایبان‌ها شده است.

رمضانی اضافه کرد: به‌منظور تزئین محدوده منطقه هفت نیز ۲۵۰۰۰ متر ریسه مشکی، حدود ۲۶۰۰ متر پرچم پارچه‌ای، ۲۵۰ قطعه پرچم مناسبتی، ۱۰۰ مترمربع بنر و ۱۰ هزار متر داربست به‌منظور کانالیزه کردن مسیر تردد عزاداران و شهروندان نصب‌شده است.

وی در خاتمه ضمن آرزوی قبولی عزاداری شهروندان و زائران گرامی ابراز کرد: مدیریت شهری تمام تلاش خود را جهت رفاه حال شهروندان به کار بسته‌ و امیدواریم عزاداران نیز ضمن دعای خیر برای خادمین شهر در حفظ تجهیزات شهری کوشا باشند.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/FcPPB