رفتن به محتوای اصلی
مدیرکل رفع تخلفات شهری شهرداری قم مطرح کرد؛

تشریح آنچه برای مقابله با تخلفات شهری در قم شده است/از اجرای طرح‌های مختلف جمع‌آوری و ساماندهی تا برگزاری دوره‌های تخصصی برای پرسنل

تشریح آنچه برای مقابله با تخلفات شهری در قم شده است/از اجرای طرح‌های مختلف جمع‌آوری و ساماندهی تا برگزاری دوره‌های تخصصی برای پرسنل
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم، اقدامات و برنامه‌های این اداره کل در سال 1401 را تشریح کرد.

احمدرضا شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به اهم اقدامات و برنامه‌های اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم در سال 1401 اظهار داشت: اجرای طرح‌های سد معبر و پاک‌سازی محل‌های حساس در سطح شهر به‌ویژه پیرامون حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران و اجرای طرح‌های ضربتی جمع‌آوری متکدیان، کارتن‌خواب‌ها، کودکان کار و معتادین متجاهر و.... در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی ازجمله این برنامه‌ها در سال 1401 بوده است.
وی طرح ساماندهی بازار روزهای سطح شهر را یکی دیگر از اقدامات برشمرد و افزود: این اقدام در کنار فاز دوم پاک‌سازی معابر و ساماندهی مشاغل شهری و رعایت حقوق شهروندی همزمان با اجرای پاک‌سازی معابر که در این زمینه تعداد 11 نقطه در سطح مناطق تعیین و ساماندهی شدند که سبب فعالیت حدود 5 هزار و 120 نفر در زمینه‌های مختلف شد.
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم ادامه داد: طرح جمع‌آوری و برخورد قانونی با واحدهای صنفی ثابت و سیار توزیع غیرمجاز گاز مایع با تعاملات مؤثر قضایی و انتظامی در راستای پیشگیری از فعالیت‌های غیرمجاز که سبب ایجاد چالش و خطرات فراوان شده بود، در سال گذشته انجام شد.
وی با تأکید بر اجرای طرح نظارت و ساماندهی بر گاراژهای جمع‌آوری تفکیک غیرمجاز پسماندهای خشک در راستای حفظ محیط‌زیست و بهداشت عمومی شهر، اضافه کرد: در سال گذشته همکاری ویژه‌ای با سازمان میادین و مناطق شهری برای اجرای طرح انتقال صنوف مزاحم آهن‌فروش از کلیه معابر اصلی به شهرک صنوف با رعایت کلیه دستورالعمل‌ها و ضوابط شهری صورت گرفت.
شفیعی یکی دیگر از اقدامات مهم را ساماندهی میدان نبوت از وجود میوه‌فروشان سیار برشمرد و گفت: طرح پاک‌سازی و رفع تخلفات شهری با نهادینه کردن اصل قانون محوری و اخلاق محوری با حضور پرسنل این اداره کل و عوامل انتظامی در سال گذشته به‌منظور جلوگیری از هرگونه هرج‌ومرج و سو استفاده افراد سودجو و هنجارشکن در سطح شهر برگزار شد.
وی از برگزاری دوره‌های آموزشی با موضوعات تخصصی با شعار قانون محوری و اخلاق محوری در انجام وظایف ویژه پرسنل اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری خبر داد و عنوان کرد: این دوره‌های آموزشی به‌منظور کاهش درگیری و خشونت در اجرای احکام و رفع تخلف برگزار شد.
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم ادامه داد: در راستای ارتقای سطح نظارت و کنترل ساخت‌وسازهای شهری به‌صورت تخصصی، برخی کارشناسان رشته‌های مرتبط در این زمینه با مشارکت بخش خصوصی برای کاهش تخلفات ساختمانی جذب و به‌کارگیری شدند.
وی یکی از اقدامات مهم در سطح مناطق برای مقابله با تخلفات را واگذاری بخش نظارت و کنترل ساخت‌وسازهای شهری در برخی مناطق پرآسیب شهری در راستای نظارت مؤثر و بهینه و کاهش تخلفات شهری دانست.
انتهای پیام/


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/rnN9