رفتن به محتوای اصلی
۲۰ مرداد, ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۱
معاون شهردار قم مطرح کرد؛

تعیین تکلیف وضعیت انهار متروکه در شهر قم

تعیین تکلیف وضعیت انهار متروکه در شهر قم
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: یکی از مسائلی که در شهرداری قم پیگیری می‌شود، تعیین تکلیف وضعیت انهار متروکه شهر قم در طرح تفصیلی است.

به گزارش شهرنیوز، مجید متین‌فر در جلسه شورای مدیران شهرداری قم با اشاره به وجود انهار متروکه در سطح شهر اظهار کرد: مدت‌ها بر سر مالکیت این انهار اختلافات حقوقی وجود داشت.

 وی افزود: اداره امور آب با استناد به قانون توزیع عادلانه آب نسبت به تملک این انهار ادعا داشت اما مصوبه شورای حفظ حقوق بیت‌المال با تقسیم کردن انهار به دوگونه طبیعی و سنتی، بخشی از انهار را مرتبط با شهرداری می‌داند.

 معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم اضافه کرد: در این زمینه مسئله اطلاع‌رسانی مهم است تا مالکان بدانند در توافق باید چه مسیری پیش بگیرند و معاونت شهرسازی نیز این موضوع را به مالکان ابلاغ کرده و در طرح تفصیلی تصحیح می‌کند.

 متین‌فر با اشاره به اضافه شدن ظرفیت‌های اقتصادی به شهر قم از طریق اصلاح طرح‌های شهرسازی، خاطرنشان کرد: با کاهش عرض معابر در طرح‌های توسعه و تعریض، توانستیم صرفه‌جویی خوبی در بودجه شهرداری قم داشته باشیم.

 وی اضافه کرد: بخشی از این املاک به بانک املاک شهرداری قم الحاق شده و به‌عنوان ظرفیت اقتصادی برای پروژه‌هایی که اولویت بالاتری دارند به کار گرفته خواهد شد.

 معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به اهتمام معاونت شهرسازی شهرداری قم در مشارکت برای ساماندهی بانک اطلاعات املاک شهر قم گفت: مناطق شهرداری قم به‌صورت جدی در این زمینه همکاری دارند.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/mbPYd