رفتن به محتوای اصلی
۱۵ بهمن, ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۶

تقدیر رئیس پلیس راهور فراجا از اقدامات شهرداری قم در نظارت هوشمند ترافیک شهری

تقدیر رئیس پلیس راهور فراجا از اقدامات شهرداری قم در نظارت هوشمند ترافیک شهری
رئیس پلیس راهور فراجا گفت: کار شهرداری قم در خصوص هوشمند سازی معابر و توسعه کمی و کیفی رده‌های هوشمند نظارتی و کنترل و مدیریت ترافیک بسیار ارزشمند است.

به گزارش شهرنیوز، دومین جلسه شورای راهبردی استان قم ویژه تصادفات با حضور استاندار قم، رئیس پلیس راهور فراجا، رئیس پلیس‌راه کشور، فرمانده انتظامی استان و اعضای شورا در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد.


رئیس پلیس راهور فراجا در این جلسه با قدردانی از تلاش‌های ارزنده و شبانه‌روزی استاندار و فرمانده انتظامی استان گفت: تولید امنیت انقضاء ندارد و دائماً مستمر و بسیار طاقت‌فرسا است.

سردار حسینی افزود: نکاتی که در خصوص راهور درون‌شهری لازم است گفته شود که در این راستا دو تکلیف اصلی داریم یکی روان‌سازی تردد و تسهیل عبور و مرور و دیگری با ایجاد نظم و انضباط از تصادفات درون‌شهری پیشگیری و جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: کار شهرداری قم در خصوص هوشمند سازی معابر و توسعه کمی و کیفی رده‌های هوشمند نظارتی و کنترل و مدیریت ترافیک بسیار ارزشمند است.

رئیس پلیس راهور فراجا اضافه کرد: آمار و ارقام اعمال قانون و کنترل تخلفات راهور نشان از عزم و اراده همکاران من در برخورد و ایجاد بازدارندگی دارد.

سردار حسینی بیان داشت: حتمیت و قطعیت مجازات امروز دیگر با کاردستی امکان‌پذیر نیست و بایستی از سامانه‌های هوشمند و ابزار‌های نوین کمک گرفت و این مهم در حال انجام است.

وی ابراز داشت: خواسته‌های موردنیاز ما در خصوص ساخت و ایجاد ایستگاه‌ها و مقر‌های راهور در مضیقه هستند و برابر تکلیف قانونی در کلان‌شهرها بایستی از طریق شهرداری‌ها اقدام شود و در این خصوص عزیزان به‌صورت ویژه به کمک پلیس‌راه انجام می‌دهند.

رئیس پلیس راهور فراجا خاطرنشان کرد: حتماً یک نگاه همکاری بین بخشی با اراده جدی و مدیریت عالی نیاز است و انشاء الله شاهد این اتفاق مهم خواهیم بود.

مسئله ترافیک فرهنگی است

در ادامه این جلسه استاندار قم در سخنانی اظهار داشت: موضوع ترافیک و موارد مرتبط با آن موضوعی کاملاً فرهنگی است، در کشور‌های اروپایی و حتی حاشیه خلیج فارس نظم انضباط ترافیکی خوبی دارند و این بیانگر سخت‌گیری‌های مناسب در بحث رانندگی‌های آحاد جامعه آن کشور‌ها است.

استاندار قم هم در این جلسه گفت: مهم‌ترین نکته‌ای که باید عرض کنم تلفات انسانی و موارد فوتی ما حتی یک نفر هم زیاد است و نباید یک نفر بگوییم بلکه بگوییم یک خانواده، مخصوصاً اگر آن فوتی سرپرست خانواده باشد بنابراین واحد شمارش باید از فرد به خانواده تغییر کند.

وی با اشاره به آموزش فرهنگ ترافیک و رانندگی به‌ویژه در سنین کودکی تأکید کرد: باید در بازی‌هایشان قواعد و قوانین راهنمایی و رانندگی را یاد بگیرند و آموزش ببینند و این امر بایستی در دستور کار ما باشد.

استاندار قم تصریح کرد: آمار‌های تصادفات کشور در مقایسه با سایر کشورها باعث شرمندگی می‌شود و نبایستی به این صورت باشد و این نیاز به کار مستمر و مؤثر در این حوزه باشد و خودرو‌ها نیز بایستی ایمن‌ترین وسیله سفر باشد.

آقامیری افزود: ما در سفر‌های داخل استان ارزیابی و احصاء مشکلات را در دستور کار قرار دادیم، مخصوصاً نقاط حادثه‌خیز استان، در استان از 18 نقطه به یک نقطه رسیده‌ایم 17 مورد آن اصلاح و برطرف شده و آن‌یک مورد هم اصلاح خواهد شد.

استاندار قم خاطرنشان کرد: ما به تفکر و تدابیر سردار میرحیدری اعتماد کامل داریم و از زحمات ایشان تشکر ویژه داریم ما هم در کنار مجموعه فرماندهی انتظامی استان هستیم و نواقص را برطرف خواهیم کرد.

آقامیری در پایان سخنان خود با اشاره به جایگاه استان قم، بیان داشت: قم دارای جایگاه خاص جهانی است و از سردار حسینی رئیس پلیس راهور فراجا درخواست داریم تا عنایت ویژه‌ای به پلیس راه و راهور استان قم پیرامون اختصاص خودرو‌های سازمانی و نیروی انسانی داشته باشند.

استاندار قم افزود: هر آنچه مربوط به استان بوده حل‌وفصل شده و آنچه باقی‌مانده مربوط به وزارت راه و شهرسازی است و این‌ها هم در حال پیگیری است که مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام / 104


https://qom.ir/KPPt4