رفتن به محتوای اصلی
رئیس انجمن علمی منظر ایران:

توسعه فضای سبز نیاز به کاربردی سازی دانش دارد

توسعه فضای سبز نیاز به کاربردی سازی دانش دارد
رئیس انجمن علمی منظر ایران گفت: توسعه فضای سبز امری چند وجهی است که در این عرصه نیاز به استفاده از علم و تجربه به صورت همزمان داریم.

به گزارش شهرنیوز به نقل از ستاد خبری نخستین همایش ملی راهبردهای توسعه فضای سبز شهرهای حاشیه کویر، بهداد علیزاده امروز – سه شنبه بیست و پنجم مهرماه - در این همایش  که در سالن همایش‌های دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه قم برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری این همایش گام موثری در بروزرسانی دانش در این حوزه دارد.  

وی با اشاره به اینکه همایش راهبردهای توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر در دو سطح برگزار شده گفت: در این همایش هم شاهد حضور اساتید برجسته این رشته بودیم و هم دانشجویان و دانش آموختگان مقاله‌های ارزشمندی ارائه کردند.  

رئیس انجمن علمی منظر ایران با اشاره به اینکه در مسئله فضای سبز به دانش و تجربه توام با هم نیاز داریم اظهار کرد: اگر شما در کتابی راجع یک گیاه مطالعه کنید، مجموع شرایطی برای رشد این گیاه باین میشود که ممکن است در کتاب دیگر، شرایط متفاوتی ذکر شود.  

وی ادامه داد: این نشان میدهد علم باید آمیخته با تجربه بومی شود و اگر اینگونه نباشد ممکن است در استفاده از علم به خطا برویم.  

علیزاده عنوان کرد: علم و تجربه به خصوص در فضای سبز جایگاه ویژه ای دارد چرا که فضای سبز موضوعی چند وجهی و در معرض دید همگان است.


https://qom.ir/DDPCB