رفتن به محتوای اصلی
۸ اسفند, ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۱
در راستای مقابله با مخاطرات احتمالی؛

جمع‌آوری کنتورهای برق معیوب و راکد در میدان میوه و تره‌بار شهید مطهری قم

جمع‌آوری کنتورهای برق معیوب و راکد در میدان میوه و تره‌بار شهید مطهری قم
مدیرعامل میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم گفت: به‌منظور مقابله با مخاطرات و حوادث احتمالی، کلیه کنتورها و اتصالات برق ناسالم و بدون استفاده در میدان میوه و تره‌بار شهید مطهری جمع‌آوری شد.

به گزارش واحد خبر سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری، محسن صادقی امینی با اشاره به اهمیت موضوع مقابله با مخاطرات و حوادث احتمالی در سطح میدان میوه و تره‌بار شهید مطهری گفت: انشعابات غیرمجاز، فاقد استانداردهای لازم و ناسالم و همچنین کنتورهای راکد و دستکاری‌شده در این مکان جمع‌آوری شد.

وی پیشگیری را بهترین راه مقابله با مخاطرات دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل سوختگی و آتش‌سوزی کنتور برق که متأسفانه در سالیان نه‌چندان دور در میدان میوه و تره‌بار شهید مطهری شاهد آن بودیم، استفاده بیش‌ازحد جریان در کنتور است که منجر به آتش گرفتن کنتور برق می‌گردد. سست و ضعیف بودن اتصالات سیم در داخل کنتور و عدم حفاظ یا پوشش مناسب در صورت بارندگی و نفوذ آب نیز از دیگر دلایل جمع‌آوری کنتورهای برق مکان مذکور بوده است.

مدیرعامل میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم رفع خطر از بناها و سازه‌های خطرآفرین واقع در این میدان را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: به‌منظور رفع خطر از بناهای ناایمن و خطرساز این مجموعه که باعث ایجاد معضلات متعدد شده است، تخریب و جمع‌آوری برخی از سازه‌های موجود انجام می‌پذیرد.

وی معضل میدان میوه و تره‌بار شهید مطهری را وجود مشاغل عمومی خُرده‌فروش عنوان و تصریح کرد: ترافیک سنگین هسته مرکزی شهر و به‌هم‌ریختگی و آشفتگی شدید فضای شهری، بناها و سازه‌های بسیار ناایمن و خطرآفرین، وضعیت نامناسب بهداشتی و وجود انبوه پسماند با امکان حریق زیاد، بلاتکلیفی پروژه‌های عمرانی مرتبط با میدان و مهم‌تر از همه نارضایتی‌های اجتماعی از مهم‌ترین مشکلات ناشی از فعالیت و حضور همین مشاغل بوده که با گذشت سال‌ها نه‌تنها این مشکلات حل نشده بلکه مسائل تازه‌ای نیز به آن‌ها اضافه شده است.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/K9Pye