رفتن به محتوای اصلی
۲۰ اردیبهشت, ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۵

خانه موزه شهید فخری‌زاده سال آینده افتتاح می‌شود

مطلب بدون عنوان 1131
سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم در خصوص آخرین وضعیت خانه موزه شهید محسن فخری‌زاده گفت: ابتدا مرمت ساختمان و مباحث مربوط به تولید محتوا باید به ثمر برسد و بعد نوبت به مرحله طراحی خانه موزه می‌رسد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری قم در خصوص آخرین وضعیت خانه موزه شهید محسن فخری‌زاده گفت: ابتدا مرمت ساختمان و مباحث مربوط به تولید محتوا باید به ثمر برسد و بعد نوبت به مرحله طراحی خانه موزه می‌رسد

حجت الاسلام سید احمد طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه توسعه خانه‌ موزه‌های شهدا به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دستور کار سازمان فرهنگی شهرداری قم قرار دارد، اظهار کرد: خوشبختانه خانه موزه شهیدان زین‌الدین در سال‌های اخیر با استقبال مطلوب مواجه شده و برنامه‌های فرهنگی و محافل ادبی را میزبانی می‌کند.
وی تصریح کرد: در ابتدا خانواده شهیدان زین‌الدین دغدغه‌ای داشتند که شاید فقط اسمی از خانه موزه بماند و برنامه‌ای اجرا نشود اما با تداوم اجرای برنامه‌های فرهنگی و تورهای روایت‌گری و به دنبال آن استقبال علاقه‌مندان و اقشار مختلف جامعه، این خانه موزه به یکی از ظرفیت‌های مهم فرهنگی شهر تبدیل شده است.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم افزود: خوشبختانه سال گذشته مراحل تملک خانه موزه شهیدان زین‌الدین با پیگیری شهرداری و موافقت این خانواده معزز، نهایی شد و به سرانجام رسید.

طباطبایی‌نژاد در خصوص آخرین وضعیت خانه موزه شهید محسن فخری‌زاده که در منزل پدری این دانشمند شهید راه‌اندازی خواهد شد، گفت: ابتدا مرمت ساختمان و مباحث مربوط به تولید محتوا باید به ثمر برسد و بعد برای طراحی خانه موزه اقدام شود.

وی تصریح کرد: مرحله طراحی خانه‌موزه شهید فخری‌زاده زمان‌بر خواهد بود، چراکه بازطراحی خانه‌موزه شهیدان زین‌الدین نیز بیش از دو سال زمان برد.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم افزود: تلاش می‌کنیم با استفاده از تجارب قبلی سازمان در راه‌اندازی خانه‌موزه شهیدان زین‌الدین شاهد تسریع در طراحی خانه موزه شهیدان فخری‌زاده و شفیعی باشیم.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: در مورد خانه موزه شهید فخری‌زاده گفته می‌شد شاید بخشی از خانه‌های اطراف منزل پدری ایشان از طریق وزارت دفاع خریداری و به مجموعه اضافه شود که اگر این اتفاق می‌افتاد، به وسعت خانه موزه افزوده می‌شد.

وی در خصوص زمان احتمالی بهره‌برداری از خانه موزه شهید فخری‌زاده، گفت: عملیات اجرایی این خانه موزه در آذرماه سال ۱۴۰۰ با حضور شهردار قم و جمعی از مسئولان آغاز شد و تلاش می‌کنیم با تسریع در طراحی مجموعه شاهد افتتاح این مجموعه فرهنگی در سال ۱۴۰۳ باشیم.

انتهای پیام/


منبع مطلب: شهر بیست
https://qom.ir/unNm