رفتن به محتوای اصلی
۱۹ تیر, ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۳
مدیر منطقه هفت مطرح کرد؛

خروج احداث خیابان استاد فقیهی از دستور کار/این خیابان مغایر با طرح تفصیلی و جامع است

خروج احداث خیابان استاد فقیهی از دستور کار/این خیابان مغایر با طرح تفصیلی و جامع است
مدیر منطقه هفت شهرداری قم با بیان اینکه احداث خیابان استاد فقیهی مغایر با طرح تفصیلی و جامع است، گفت: این طرح در شورای عالی معماری و شهرسازی با مخالفت میراث فرهنگی از دستور کار خارج‌شده است.

به گزارش شهرنیوز، محمد رمضانی با اشاره به آخرین وضعیت احداث خیابان استاد فقیهی اظهار داشت: شهرداری مخالفتی با احداث این خیابان نداشته است ولی ازآنجاکه احداث این خیابان در طرح تفصیلی و جامع جدید شهر قم دیده نشده است، دیگر امکان احداث این خیابان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه درصددیم با اجرای طرح بازآفرینی فضای مناسبی برای سکونت و رفت آمد اهالی محله فراهم کنیم، ابراز کرد: شهرداری موافق اجرای این طرح بوده ولی این طرح در شورای عالی معماری و شهرسازی با مخالفت میراث فرهنگی به علت اینکه اجرای این طرح، مداخله در بافت تاریخی بوده رد می‌شود و احداث خیابان استاد فقیهی حدفاصل خیابان 19 دی (کوچه 3 تا 5) تا عمار یاسر از طرح حذف می‌شود.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با تأکید بر اینکه طرح جایگزین خیابان مذکور توسط معاونت ترافیک شهرداری در حال بررسی است که تملکات وکارهای اجرایی پیرامون احداث این خیابان در حال انجام است، گفت: طرح شهرداری برای کوچه 3 خیابان 19دی یا همان محله استاد فقیهی، بازآفرینی شهری است، چراکه با توجه به مخالفت میراث فرهنگی، اجازه تعریض خیابان را نداریم .

وی ادامه داد: با همکاری سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر درصدد آماده‌سازی طرحی هستیم و یک لکه پارکینگ 1400 متری که در این محله وجود داشته را تبدیل به فضای سبز کنیم و محله را از فشردگی خارج کرده و درجاهایی که میراث فرهنگی اجازه می‌دهد، عقب‌نشینی خانه‌ها صورت گیرد تا یک محیط مناسبی را برای ساکنین این محله ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه احداث خیابان از کوچه 7متری باجک با 55متری عمار یاسر در واقع جایگزین خیابان استاد فقیهی شده است، افزود: در واقع کمربندی که قرار بود از خیابان 7تیر به 55متری عمار یاسر متصل شود، با اتصال به خیابان 19دی به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/104


منبع مطلب: روزنامه ایمان
https://qom.ir/lqNx